GarField's Blog

• GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #1 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Gisteren eindelijk weer eens 9 holes op mijn eigen baan.
Ik heb het idee dat de lessen werken, maar alleen op de DR. Dus we gaan het testen.
Hole 1 was mooie afslag op de FW. Slag 2 was i9 met de bedoeling voor het water. Deze ging mis en hij rolde 25 mtr.
Dat betekend 140mtr dus met i6 direct naar de green. Iets links van de green maar perfecte lengte. Chip was 1 mtr van de hole. 1 put en dus een bogey (ik heb 17 slagen mee op 9 holes).
Hole 2 ging niet helemaal goed. Pas met slag 4 op de green en helaas een 3 put.
Hole 3 is weer met water. Nu ging het volgens plan en lag ik met 3 op de green, maar helaas weer een 3 put. Eerste put was veel te zacht. Het was een lange maar toch. Inschatten van de snelheid blijf ik lastig vinden. Ik ben vaak te lang en als ik iets rustiger sla ben ik gelijk een meter of meer te kort.
hole 4 par 3. Easy punten scoren .... NOT. Afslag was wat verder naar achteren dus 150 meter naar de pin over water een een bunker. No way. Dus gewoon rechtdoor de green op ..... helaas raakte ik eerste de grond (duh) en kwam de bal 20 mtr voor de green. Maar nu kan ik wel over het water/bunker chippen de green op. Met de wedge en ging heel mooi ..... maar te ver en dat is dus bij de kroonprins 'naar beneden het water in'. Droppen in de dropzone ... easy chip de green op ... en die duf ik. Potver. Shortgame is normaal zo goed bij mij maar helaas. Dus nog een chip. Met 5 op de green ... 1 put voor een punt. Helaas mis en een streep. Daar moet je echt vanaf Marc.
Hole 5 een lastige par 4 (si1) met bunkers midden op de fairway. Afslag gaat veel te kort en rechts maar ligt nog veilig. Slag 2 en Slag 3 richting de green. Helaas te kort .... slag 4 en 2put.
Hole 6 is de par5. Slag 1 is mooi. slag 2 iets rechts maar niet in het water. Slag 3 ook weer vooruit .. beetje links maar geeft niet. Slag 4 kan naar de green. 2 put
Hole 7 is niet zo ingewikkeld. Driver afslag. Dan over de bunker in het 'gat'.... echter raak ik de bal niet goed en komt hij IN de bunker. Bunkerslag van 50 mtr ..... helaas te veel naar rechts maar gelukkig niet in de volgende bunker :D. Dan een chip over de bunker ............ over de green :(. Chips hij bleeft niet liggen. Zo hard zijn ze toch niet. Uiteraard weer helemaal naar beneden gerold. Chip op de green blijft op de fringe liggen. Maak er dus weer een zooi van. 2e streep ......
Hole 8 .... mijn nemesis hole. Afslag gaat ver maar net te veel rechts .... maar vanaf geel haal ik de bunker niet. 2e slag moet dus over de sloot en de weg ..... ik raak hem verkeerd (in mijn hoofd moet ik over het water). Maar hij blijft volgens mij net voor het pad/water liggen. Kan de bal niet vinden dus toch in het water. drop en met slag 4 naar de green. Mooie vlucht maar rolt net het dal op de green in. lastige 2 put.
Hole 9 par3. Mooie afslag. Pinhigh maar 6 mtr links. Hier verpruts ik de 2e put op nog geen meter. Bogey.

Paar mooie ballen geslagen, maar ook weer te veel verpruts. Op de DR sla ik 50 ballen en zijn er 2 slecht (niet omhoog). Maar op de baan is het altijd slechter. Mijn Pro heeft me uitgenodigd voor een rondje golf. Wordt geen les van 2 uur, maar gewoon samen spelen. Is voor haar goed want een leerling kijkt mee, en ze krijgt zo zicht op mijn spel, swing en tactisch. 2 juli gaan we dat doen.

Edit: Mijn handicap is trouwens al een paar weken 30,6 want ik speel bijna geen Q rondes. Nu had ik ook niet voldoende gehad als het Q was geweest.

Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset incl wedges: Taylormade Stealth
Houten en Hybride: Ping G425
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #2 door GarField000
Ik heb dus vorige week een les gehad en ben een paar keer naar de DR geweest om te oefenen.
Het gaat soms goed, soms wat minder. Lastige vind ik in ieder geval dat als het niet goed gaat ik niet helemaal weet wat ik fout doe. Volgende week even bespreken ......

Ik had vandaag een golfdate op de par3 voordat ik vergadering had op de club zelf.
Ik had toch vaak een goede afslag. Ik krijg 14 slagen mee op 18 holes dus ik 'moet' 6 x par maken in totaal.
Hole 1 ging de eerste ronde niet zo goed. Ik raakte de bal verkeerd en die kwam 50 mtr voor de green al op de grond. De chip ging best goed maar maakte domme M een 3put. 2e ronde netjes een par.
Nou vind ik hole 2 de makkelijkste zeker niet de makkelijkste. Ook vandaag weer.
1e ronde maakte ik nog een bogey, maar de 2e x topte ik de bal en ging hij hard over de green (de 1e x ook maar dat was net erover). Double bogey. Dus over 2 x 1 punt :).
Hole 3 is een lange van 145 meter. Beide afslagen met de hybride waren niet heel goed. Maar de chip ging netjes op de green en beide keren een bogey.
Hole 4 ging de eerste ronde goed en een par, de 2x had ik een slice het water in en de 2e bal sjankte ik de verkeerde hole op.
Hole 5 ging ook de eerste ronde goed met een par, maar de 2e x te hard en over de green en helaas een 3putt. double.
Hole 6 ging ook weer de eerste ronde goed met een par, 2e ronde een bogey.
Hole 7 een korte over het water had ik een bogey en de 2e ronde een par.
Hole 8 sloeg ik de eerste ronde te kort (wel net op de green maar is een lange) dus de 2e ronde een clubje meer (en toen kwam hij achterop de fringe :D). par en bogey.
Hole 9 de laatste. 110 meter en pakte mijn 9. Maar die kwam de eerste ronde veel te kort dus 2e ronde een 8. Bogey en par in de 2e ronde.
totaal 34 stableford punten ......Handicap gestegen naar 30,6

1e 9 had ik 5 x een par, 3 x een bogey en een double. 19 punten.
2e 9 ging een stuk slechter. 3 x een par, 3 x bogey een double en 2 slechter. 15 punten.

Als ik achteraf kijk denk ik ... als ik nou gewoon niet de strepen heb en gewoon normaal sla moet ik toch wel 9 x een par kunnen maken. Maar was een goede oefening voor het korte spel. Morgen hoop ik nog even 9 holes op de grote baan te kunnen spelen.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #3 door GarField000
Weer een matchplay gehad. Ging helemaal niet slecht, maar speelde tegen een 18.5 handicapper zonder handicap verrekening.
Was dus niet echt een partij. Als ik een bogey had, had de tegenstander een par. Of als ik een par had maakt de tegenstander birdy :). Verloren met 3&2 ..... Paar hele mooie ballen geslagen ..... Verschil is te groot om het spannend te krijgen, maar op 1 hole na heb ik best goed gespeeld.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander, Jimi Thing, Frank@Andalus

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #4 door GarField000
Kreeg bericht dat er een week eerder ook een gaatje was gekomen. Dus nu is mijn les dinsdag 30 april.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #5 door GarField000
Ik heb voor 7 mei een eerste proefles om te kijken hoe we klikken. Daarna kijk ik verder.

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #6 door GarField000
Hmm. Ik zag gisteravond dat er een nieuwe Pro aan het werk is bij de Kroonprins.
Annemieke Verkerk ..... Ze komt me bekend voor maar weet niet waarvan :).
Maar ze is er alleen op dinsdag en zondag dus dat gaat niet werken. En ze is al voor 2 weken vol
Zal wel klanten meegenomen hebben :) ....

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #7 door GarField000
Vandaag op kantoor bedacht ik me dat het best lekker weer was. Koud maar geen regen.
Volgens buitenradar zou het tot half 9 / 9 uur droog blijven.
Dus dan maar 9 holes boeken en eens kijken of ik het nog kan.

Wat een frustrerende avond is het geworden. Echt nog nooit zo slecht gevoeld.
Buiten dat ik de heenweg op de scooter al druppels had, regende het toch redelijk voordat ik begon aan mijn eerste hole.
De eerste hole ging nog goed. Rechte drive. IJzer naar de green ging zelfs te goed en was er net over.
chip en 2 put bogey. Daarna was het drama ....
Elke lange club rechts het water in, of de baan uit. Heel, heel veel ijzers voor de bal de grond in.
Gewoon slecht, slecht en nog eens slecht. 10 ballen kwijt op 9 holes. Niet normaal.
En als toppunt kwam er een fixe bui net toen ik op de scooter naar huis zat en het was nog geen half 9.

Zucht. Misschien moet ik er maar mee stoppen .....

Groetjes Marc

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 3 weken geleden #8 door GarField000
De matchplay wedstrijden op de club zijn weer begonnen. Op de par3 baan.
Tijdje niet meegedaan omdat het zonder handicap verrekening is. Op zich was dat niet echt leuk als je tegen een veel betere moet die alleen par speelt en zelf ben je nivo dat met allemaal bogey's je volgens handicap speelt.
Maar doe toch weer mee omdat je dan toch wat vaker gaat spelen op de par3. En met afstanden van 110-150 meter is dat toch een goede oefening. Zitten ook 3 kortere in onder de 100mtr. Maar ook dat zijn goede afstanden om te oefenen.

1 wedstrijd per 2 weken speel ik mee. De eerste was al geweest. Dit was een gelijk spel. Tegenstander begon sterk met 2 parren en een birdy. 1 achter. daarna won ik er 1 en was het gelijk en dat bleef de rest van de wedstrijd zo.

Gisteren mijn 2e. Ging redelijk goed .... Uiteindelijk zou ik net 1 punt te kort zijn gekomen om mijn handicap te halen maar toch verloren met 2&1.Helaas 2 holes verprutst met een double waar hij zijn punten heeft gepakt. En daar waar ik par maakte deed hij dat ook.

Tafeltennis seizoen is voorbij, het is zomertijd ... nu nog iets minder regen dan kan ik weer wat vaker spelen.

Ben al wel een paar keer geweest dit jaar hoor, maar niet consistent.

Zit nog wel in dubio over lessen. Is dit wat het is of kan ik nog wel beter worden? Ik zit al 3 jaar te hikken rond de 30. Je zou denken dat moet toch echt wel een stuk beter worden. Als ik naar me stats kijk zou het echt veel beter moeten zijn. Als ik maar wat stabieler ben .... geen holes waar je 3 x de club voor de bal in de grond ramt. Of de bal in het water slaat.
Ik zou bijna weer naar almeerderhout gaan naar Margriet waar ik in het begin les van heb gehad. Maar dat is toch wel uit de buurt (55km) :). Maar ik weer een Pro van de Kroonprins zelf proberen?. Ik heb ook een hele fijne les gehad van Ronald Bruner op de Haar. Is wel dichterbij ..... Ga ik daar lessen? Ik was daar voor een fitting en het is een (gratis) les geworden wat wel erg goed voelde. 60 euro per 45 min (geen half uur). Pro op de kroonprins 37,50 per 30 min, of 65 voor een uur.
Ik probeer nu zelf allemaal dingen en dat gaat op de driving range prima, maar op de baan blijft het knudde ....
Makkelijkste is gewoon op mijn eigen baan ..... Nou ik denk nog even door :)

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: swinging daddy

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
3 maanden 3 weken geleden #9 door GarField000
Was een gezellige dag. Niet goed gespeeld maar dat geeft niet.
De ballen vliegen niet zo ver en de bal rolt vaak niet of niet ver. Regelmatig kon ik de bal uit zijn eigen gat pulken.
Gelukkig was het lift, clean en place. Ik sla nooit plaggen maar met dat natte weer schijnbaar wel. En dan gaat de bal ook maar half zo ver als anders .... wordt tijd voor beter weer :D

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Jimi Thing

• GarField000
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
4 maanden 17 uren geleden #10 door GarField000
Morgen mag ik 18 holes spelen op Almeerderhout.
Het gaat om de jaarlijke 'golfmaatjes' wedstrijd. Dat is een facebookgroep.
44 spelers. We spelen Markermeer en IJmeer.

Ben benieuwd wat het weer gaat doen. Vandaag is het lekker weer, voor morgen ziet het er een stuk minder uit.

Groetjes Marc

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven