GarField's Blog

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 1 week geleden - 1 maand 1 week geleden #1 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Mijn clubs zijn binnen. Ze gaan vandaag mijn grip erop zetten. Ik wil niet de standaard maar de GolfPride CPX.
Deze is erg zacht en 'sticky' ..... vind hem heel fijn zonder handschoen. En het is midsize.

 

Morgen kan ik ze ophalen.

Ik heb zin om met mijn ontspannen swing aan de gang te gaan met de ijzers. Ik had vrijdag een erg goed gevoel met de swing.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 1 maand 1 week geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 2 weken geleden - 1 maand 2 weken geleden #2 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vandaag was de Driver klaar. 2" eraf. Nog net iets langer als een houten 3 maar toch een stuk korter als dat het was.
Zo op het eerste gezicht merkte ik er niet veel van ......
Maar even snel naar de DR voordat het gaat regenen ...Ok bij het adresseren van de bal moet ik toch wel een stapje dichterbij doen.
Normaal ben ik echt slecht met de Driver op de DR. Ik speel meestal 5 ballen en dan ben ik er alweer klaar mee. De bal ligt iets te hoog en sla vaak eronder en gaat hij als een 12wood omhoog. Of fore left / right een meter of 50 beide kanten op.
Maar nu ging het beter ...... In eerste instantie waren ze redelijk op lijn .... binnen de fairway zeg maar, dus geen 50 mtr links of rechts. De balen landen ongeveer bij het 150mtr bordje en dat is eigenlijk best heel goed. In het echt is het vaak totaal met rol 160-170. Daarna ging ik wat oefenen met de swing ... vandaag wat oefeningen gedaan thuis en dat gaat best goed.
Zonder bal ging het ook best zoals ik denk dat het goed is, maar als de bal er ligt ...... dan probeer ik de bal te slaan ipv de swing gewoon te doen en er toevallig een bal tussen ligt. Ik merkte opeens dat ik net als de knik krampacht tegen hield, ook de club na impact tegen hou ipv gewoon laat gaan. Club eindige recht omhoog ongeveer. Dus hier even goed bij ontspannen en laten gaan ... ontspan die armen en grip Marc ... let it go ...... En opeens krijg ik het gevoel van ..... Ja zo moet het Marc. Laat die club maar achter je komen .. relax. Ik had echt een wauw momentje ......... Doe ik dat ook met de ijzers ????? Die heb ik thuis staan dus kon ik vandaag niet oefenen. Ik was zo in mijn spijkerbroek vanaf het werk even naar de DR gereden.

Dit voelde eigenlijk erg lekker ...... veel meer ontspannen .....


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 maand 2 weken geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 2 weken geleden #3 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog

Ik durf de stelling wel aan dat elke beginnende golfer, die start, moet beginnen met single length irons. Die gaat heel veel speelplezier krijgen. Tussentijds switchen lijkt me lastig (al heb ik het zelf ook overwogen).

Wat ik mooi vind te lezen is de worsteling die je hebt. Herken ik bij mijzelf. Mijn worsteling is de jouwe niet en omgekeerd. Dus kan ik daar nauwelijks iets over zeggen. Laat staan over wat de instructeurs met je hebben besproken. 

wat die heren pro’s doen, zou ik overigens lekker loslaten. Zij slaan met een i5 net zover als jij met die driver. Andere wereld. Ik zou eerder met de fitter in gesprek gaan. Om zomaar 2 inch van je driver af te snoeien, lijkt me ook zo wat. 

enfin, succes!

Ik weet gewoon niet waarom ik het spelletje niet onder de knie krijg. Nee ik hoef geen swing als Rory te hebben. Daar ben ik fysiek niet eens toe in staat. Al ziet mijn swing er niet uit, doe ik alles wat een pro niet doet .. zolang het reproduceerbaar is kun je er wat mee. Maar bij mij gaat het echt alle kanten op. En dan denk ik weer dat het gaat maar na 4 holes gaan ze weer overal heen behalve daar waar ik wil. Ik kan gewoon niet steeds hetzelfde doen. 
Dat ik geen aanleg heb is me duidelijk. maar als ik dan iemand zie stuntelen en met een driver 100 mtr zie slaan maar wel handicap 30 heeft wordt ik gek in me hoofd. Dan denk ik echt dat ik veel beter ben alleen is dat dus niet zo. Ja een individueel shot kan veel beter zijn .... Vorig jaar had ik bijna het bijltje erbij neergelegd zo gefrustreerd raakte ik. Maar vind golfen gewoon echt gaaf. Dus toch maar weer lessen genomen en na 3 (of waren het er 4) zegt de pro dat ik pas weer les moet nemen als dat ene uit de swing er goed in zit. Maar als ik ga oefenen en de bal gaat naar links of naar rechts heb ik geen idee wat ik verkeerd doe. En om nu elke keer een pro te betalen om mij te vertellen waar ik fout zit schiet ook niet op.

Ik hoop dat ik op deze manier iets stabieler kan zijn. Ik heb al 9 holes rondes gehad waarbij ik een par en 5 bogeys (en 3 strepen) had en dat geeft me moed dat het beter gaat en kan. 

De driver .... we gaan het zien. Ik had Hans Lemmers een mail gestuurd of hij tijd had maar die had na een week niet gereageerd. Aangezien ik wat ongeduldig ben heb ik hem dinsdag weg gebracht om in te korten. Ik heb nog gevraagd of dat geen probleem gaat zijn. Heb een keer iets gelezen dat shafts op verschillende plekken anders flexen ofzo, weet niet meer hoe dat heet. Maar was geen probleem. Enige was dat de flex heeeeeeeeeeel iets stijfer zou worden omdat hij korter is maar dat zou niet waarneembaar zijn.
Ik ga het zien :). Ik wil het mezelf wat makkelijker proberen te maken. Alle kleine beetjes helpen.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 2 weken geleden - 1 maand 2 weken geleden #4 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog

 

Nope.
Je clubs spelen te zwaar voor de kracht/controle die jij hebt. 
Neem lichtere heads, lichtere shafts en vergelijk dan appels met appels.

BDC is omgegaan naar Sl eerst als test; dat ging niet vanzelf en kostte veel moeite. Zijn visie was dat het ging om verbetering van de setup.


 

Ik heb mijn driver laten fitten. Maar dat was helaas bij de Jumbo en geen 'echte' fitter. 
Misschien is dat ook wel het probleem geweest.  
Als dit echt niet werkt ga ik volgend jaar wel eens kijken. Golfgeld voor dit jaar is op :)

EDIT: O wacht je bedoelt de ijzers. Ook die heb ik laten fitten. Maar ik denk dat ijzers met one lenght altijd appels met peren vergelijken is.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 maand 2 weken geleden door GarField000.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 2 weken geleden #5 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic GarField's Blog
Ik durf de stelling wel aan dat elke beginnende golfer, die start, moet beginnen met single length irons. Die gaat heel veel speelplezier krijgen. Tussentijds switchen lijkt me lastig (al heb ik het zelf ook overwogen).

Wat ik mooi vind te lezen is de worsteling die je hebt. Herken ik bij mijzelf. Mijn worsteling is de jouwe niet en omgekeerd. Dus kan ik daar nauwelijks iets over zeggen. Laat staan over wat de instructeurs met je hebben besproken. 

wat die heren pro’s doen, zou ik overigens lekker loslaten. Zij slaan met een i5 net zover als jij met die driver. Andere wereld. Ik zou eerder met de fitter in gesprek gaan. Om zomaar 2 inch van je driver af te snoeien, lijkt me ook zo wat. 

enfin, succes!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 maand 2 weken geleden #6 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic GarField's Blog

Waarom verkopen ze dan aan high handicpers zoals mij een driver met 45,75 inch en wordt er bij een fitting niet gekeken naar lengte??? Ja ik weet het .. de nieuwe driver gaat weer 2y verder dan de oude, mede doordat ze de shaft steeds langer maken. Maar is dat niet iets wat ze bij een fitting moeten bekijken?
Ik heb in ieder geval mijn driver naar de Jumbo gebracht en ze gaan het 2" korter maken.

Nope.
Je clubs spelen te zwaar voor de kracht/controle die jij hebt. 
Neem lichtere heads, lichtere shafts en vergelijk dan appels met appels.

BDC is omgegaan naar Sl eerst als test; dat ging niet vanzelf en kostte veel moeite. Zijn visie was dat het ging om verbetering van de setup.
 

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 2 weken geleden #7 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Afgelopen week nog een keer met One Lenght Clubs gespeeld.
Het klinkt gek maar het lijkt makkelijker. Het is wel raar om een full swing te maken met een lange stok en dat hij dan maar 80mtr gaat :). Maar hij is wel consistent. Ook komen ze hoog dus de approches liggen bij mij eerder stil op de green. De langere ijzers zoals de 5 gaan minder hoog en rollen dus wat verder door...... Maar tot de 7 vind ik het heerlijk, ook de SW.

Ook met mijn swing een beetje beter opletten dat ik niet vanuit buiten kom en dat ik echt draai en niet ga swayen. Dat is altijd al een probleem bij mij :D hahaha. Door de de polsknik heb ik veel meer snelheid en gaan de ballen veel verder. Ik vind het ongebrijpelijk dat ik 3 jaar les heb gehad en dat er niemand is geweest die zegt Marc, je moet je pols knikken. De knik die ik had kwam van uit mijn arm en niet mijn pols. Op de par3 145 mtr sloeg ik eerst een hybride, later de ijzer 6 en nu een ijzer 7 en lig 2 mtr van de pin. Ik heb veel meer clubheadspeed.

Op zich voelt het allemaal erg goed. Ik heb een One Lenght Set besteld. S,G,P,9,8,7 en een hybride. Deze heeft ook de lengte van de 7iron. De gegevens waren allemaal gemeten tijdens de 1op1 sessie.

Ik heb ook zitten lezen over shaft lengte van de dirver. Vroeger was het max 48" en is nu max 46". De standaard shaft lengte voor een driver in de winkel is 45.5 / 45.75. Mijn driver is 45,75 .... Dan lees ik dat spelers op de tour hun shaft veel korter hebben. Gemiddeld 44,50. Rory heeft jaren met 44 gespeeld en sinds kort weer 45. Bryson uiteraard max op 46.
Waarom verkopen ze dan aan high handicpers zoals mij een driver met 45,75 inch en wordt er bij een fitting niet gekeken naar lengte??? Ja ik weet het .. de nieuwe driver gaat weer 2y verder dan de oude, mede doordat ze de shaft steeds langer maken. Maar is dat niet iets wat ze bij een fitting moeten bekijken?
Ik heb in ieder geval mijn driver naar de Jumbo gebracht en ze gaan het 2" korter maken.

Ik heb nog wat topics hier op het forum terug gelezen over het nieuwe golfen MOI en one lenght.
We zijn erg sceptisch ..... en ik begrijp dat de pro's er niet mee spelen en ik geen geen single handicapper die hier iets mee doet (nou ja Bryson in one lenght). Maar voor een stuntelaar als mij brengt het heel veel. Ik zit al 3 jaar rond die hcp 32 en ik heb dusdanig weinig golftalent dat ik met 3 jaar lessen het nog steeds niet begrijp/voel/kan ..... Maar ben ook niet slecht genoeg dat ik de slechtste golfer van nederland ben hahahaha.

We gaan het meemaken. Ik ga de winter vooral veel oefenen en door de mogelijkheid tot thuis oefeningen zal ik het wat vaker kunnen doen. En dan volgend jaar maar eens kijken of het impact heeft op mijn consistentie en hoe zich dat verhoudt in handicap.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, nieuwlander, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 3 weken geleden #8 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Vanmiddag na werk even oefenen op de DR. Had overdag thuis wat van de slow oefeningen gedaan.

Ging best ok. Voelt nog een beetje gek. Ik heb vooral moeite met de kortere ijzers. En de hybride gingen allemaal met een slice naar rechts. Maar 5wood en driver gingen best ook. Beetje links, beetje rechts, rechtdoor ... maar geen gekke dingen.

Hmmm. Is er nog een starttijd? Ja om 18.40 ... ow dat komt goed uit. Geen chippen en putten maar dan loop ik wel een rondje 9 holes.
De eerste drive ging rechts en kwam op de fairway van 10 hahaha. Chip terug. Slag naar de green was net rechts van de green. Chip en een 2put double. Ok dat is volgens handicap. Daarna ging het in de basis niet heel erg goed, maar ook niet heel slecht. Drives waren recht, iets links of rechts maar geen waterballen of bunkers of wat dan ook. Ik haalde bogey na bogey.
Hole 6 is een par 5. Afslag gaat wat links maar geen gekke plek. De houten 5 gaat iets naar rechts maar ik heb geluk en hij komt 3 meter voor het water tot stilstand. Nog 140 naar de green, 125 voorkant green over water. Maar ik sla mijn ijzers lekker dus ik pak mijn 7 en raak hem lekker. 3 meter van de pin 2 put PAR. Jeetje Marc. Dat gaat goed. Ondanks dat ik niet het gevoel heb dat het erg goed gaat, gaat het ook niet slecht. 6 holes en +6 .. wauw.
Hole 7 gaat het mis. Ik slice de bal helemaal naar rechts. Ik vind hem wel en ik sla terug naar de green ... weer rechts.
Hele lastige slag naar de green ... ik duf de bal hij komt 3 mtr voor de green *lol*. Nog een chip en ook die is te kort maar wel op de green. Zit een hele lastige hobbel in de green en wordt dan ook een 3put. Triple. Nou Marc, dat is jammer, maar geen streep dus valt nog mee. 1 puntje. kom ik op 19 punten met nog 2 holes te gaan.
Hole 8 is mijn nemesis hole. De drive gaat deze keer naar links. Ik durf niet over de sloot dus ik chip hem terug naar het eind van de fairway en dan hou ik iets van 120 mtr over. Ik raak het wat laag dus hij gaat verder als zou moeten maar blijft voor de sloot stil liggen. 3e slag naar de green. Net op de fringe. 2 put bogey. Yes back in bogey street.
Hole 9 is de makkelijkste. 99 mtr par3. Hahaha, nou dat ging niet als het moet. Ik raak hem bijna op de steel hahaha. Die korte ijzers met deze nieuwe manier gaan nog niet goed hoor hahaha. De bal komt rechts in de bunker. Deze is nat geweest en ik kreeg de bal er niet uit. na 3 slagen heb ik de bal maar opgepakt. Eindscore 22 punten. 2/7 FIR. 1/9 GIR. Normaal gaan de drives wat rechter, maar nu gaan ze verder alleen de richting is niet helemaal ok.

Kijken wanneer ik weer naar de DR kan. Morgen vergadering. Hopelijk woensdag nog even.

Vind het heel raar dat


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Faiz, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #9 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Na dit avontuur heb ik 1 ronde gelopen om te kijken wat ik zou doen.
Resultaat was vooral rechter ...... ik deed dingen nog niet goed want de bal kwam niet zo ver, en ook zeker niet hoog.
Maar vooral de afzwaaiers in het water links en rechts bleven uit ..... ik had wel moeite op de green te komen omdat ze met veel voorwaartse snelheid aankomen.

Afgelopen zaterdag had ik een 1 op 1 sessie met hem. Ik had hem een appie gestuurd met een vraag over die one lenght clubs.
Voor mij vooral om het eens aan te voelen. Hij is zelf fitter van de cobra dus kom maar een keer langs.
Eerst wat tweaken met mijn swing. Ik moest thuis een oefening doen en dat had ik gedaan. Maar ik mocht tijdens de swing vooral nergens aan denken. Wat hij wel tegen me vertelde is dat ik mijn pols niet knik tijdens de backswing. Hierdoor ontstaan er wat problemen. hij heeft me wat dingen laten doen en laten voelen en ik moet dus niet zo krampachtig proberen de club tegen te houden. Laat maar gaan. Na een paar slagen die echt heel raar aanvoelen ging het wel goed. Mijn clubsnelheid en dus balsnelheid werd vele malen hoger. Dus ook de afstand. Waar ik normaal met de ijzer 9 rond de 100 mtr zit kwam ik nu op 125mtr. (DR afstand) en de hoogte is normaal 18 en kwam nu over de 20. Het voelde zo raar om ze zo ver te zien vliegen.

Ik heb besloten om me een jaar te richten op het nieuwe golfen en zien wat er gebeurd. Het oude werkte ook niet.
En misschien is het niet eens de manier van golfen, maar is het de pro. Oefenen doe je thuis, trainen doe je op de DR zonder dat er 10 gedachten door je hoofd gaan. Gewoon goed gaan staan, en gaan met die banaan.

Misschien zijn er nu mensen die dit lezen en denken ...Marc jongen, waar begin je aan. Doe het niet.
Maar ik ga gewoon proberen ongeacht wat anderen er van vinden.
Ik begin op hcp 29,9 .... we gaan volgend jaar zien waar ik op uit ben gekomen. In Mei 2022 ben ik voor het eerst onder de 30 gekomen. Daarna schommel ik rond de 30-32 ..... Dus we gaan het zien.


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door GarField000.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki, Jimi Thing, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • GarField000
  • GarField000's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • HCP 30 ongeveer
Lees meer
2 maanden 1 week geleden #10 door GarField000
Beantwoord door GarField000 in topic GarField's Blog
Ik ben zaterdag naar zo'n introductie cursus geweest van het 'nieuwe golfen'.
Beginnen op impactpositie ... zit een hele theorie achter.

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het is niet ineens de holy grail oid. Maar kan er wel wat punten in vinden.
Ik vond het wel makkelijker om in een betere impact positie te komen als normaal. Dan draai ik vooral vanuit de armen en raak ik de bal boven de handen of zelfs komen mijn handen er achteraan .. nu heb je de handen voor de club.
Wat voor mij een flinke 'hint' gaf was het gebruik van de benen en een oefening daarvoor. Als ik dit in mijn normale swing doorvoer valt er veel meer een kwartje.

Als je er echt mee verder wilt moet je ook verder in verdiepen en op oefenen/trainen ....
Ik weet niet of het echt bij me past .... je backswing is veeeeeel korter dan normaal en het voelt krampachtig. Maar de ballen komen wel net zover .... maar je zou verwachten met een betere impact (dus smashfactor) dat ze VERDER gaan.

Er was wel een meneer met hcp 18 die hier al jaaaaaaaaaren op zit. Maar ondanks dat gaan de ballen erg veel links en rechts en zelden rechtdoor. Deze sloeg nu opeens WEL recht en verder. Die was heel erg happy.

Dus misschien doe ik ook dit fout :)

Hij heeft filmpjes gemaakt before en after. Even kijken hoe dat eruit ziet :D


Groetjes Marc

Putter: Odyssey White Hot Pro Rossie
IJzerset: Cobra Darkspeed One Lenght S,G,P,9,8,7
Hybride4: Cobra Darkspeed One Lenght
Driver: Callaway Rogue ST Max
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Els
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven