Verdwijnt het lidmaatschap en komen er max speelronden?

• nico
  • nico's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #1 door nico

Rombi schreef : Het geen erg aansluit bij dit onderwerp is de volgende podcast. Het geeft een beeld van de balans waar men rekening mee moet houden bij de totstandkoming van tarieven. Daarbij is er niet direct een goed of fout maar het heeft mij erg geholpen de redenatie achter tariefstellingen te begrijpen en waarom deze zo per baan kunnen verschillen.

Naam podcast: Podje Golf
Aflevering: 9

podcastluisteren.nl/ep/Podje-Golf-Afl-09...rondjes-golf-in-2021

De overige afleveringen zijn trouwens ook een aanrader!

Gooi golfchat.nl eens een keer in een van de podcast :) zou dat erg op prijs stellen.

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #2 door 84425
Eens met Frank dat de toename in aantal golfers momenteel voor 99,9% verband houdt met Corona maatregelen. Enerzijds doordat het één van de weinige sporten is die beoefend mogen worden en anderzijds omdat het thuiswerken de ruimte biedt om tijd wat meer zelf in te delen (onderscheid tussen werk en privé is toch compleet weg), zodat je dan net zo goed tijdens de lunch snel 9 holes kunt spelen.

Zodra alles weer 'normaal' is, zal grootste deel van deze nieuwe leden weer vertekken (want dan minder moeilijk in te passen in werkdag en in weekend is de baan weer vol met wedstrijden. 

Of het all-you-can-play model van een lidmaatschap snel zal verdwijnen weet ik niet. Bij sportscholen is dat ook het model, en daar zie je dat er niet heel veel ruimte is voor alternatieve modellen. Sterker nog, een baan (en sportschool) heeft er juist belang bij, want meeste leden komen niet elke dag, dat is doorgaans maar een klein groepje, terwijl de overgrote meerderheid geen waar voor z'n geld heeft (handen opsteken wie wel eens een sportschool abo heeft gehad waar hij in een jaar tijd <5 keer gebruik van heeft gemaakt?). 

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Verdwijnt het lidmaatschap en komen er max speelronden?
Wow een podcast van 45 minuten. Sorry hoor dat is me veels te lang. Heb 10 minuten zitten luisteren en toen was het onderwerp abonnementen nog niet eens aan de orde geweest.

En ik denk overigens dat de snel toegenomen populariteit van golfbanen maar één zwaar tellende oorzaak heeft: de pandemie. Misschien ook nog een beetje door de instroom van nieuwe pensionado’s. Maar vanaf 2022 zie ik de banen weer bedelen om leden en greenfeespelers.

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #4 door Rombi
Het geen erg aansluit bij dit onderwerp is de volgende podcast. Het geeft een beeld van de balans waar men rekening mee moet houden bij de totstandkoming van tarieven. Daarbij is er niet direct een goed of fout maar het heeft mij erg geholpen de redenatie achter tariefstellingen te begrijpen en waarom deze zo per baan kunnen verschillen.

Naam podcast: Podje Golf
Aflevering: 9

podcastluisteren.nl/ep/Podje-Golf-Afl-09...rondjes-golf-in-2021

De overige afleveringen zijn trouwens ook een aanrader!

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #5 door taxgolf
Ik vind dit heel lastig.
Ik ben lid op royal rozenstein. Ik betaal geloof ik €1.300 per jaar. Kan ik onbeperkt spelen, deelname aan clubwedstrijden betaal je een symbolische bijdrage bij inschrijving. Ik heb 1x ee gedaan aan een wedstrijd. Het kost me te veel tijd. Te veel tijd, in die zin, dat ik geen tijd wens vrij te maken om een dag op de club door te brengen. Mitsdien heb ik weinig aansluiting. Vanuit de club bezien, zou je kunnen zeggen, misschien moet u naar een andere baan. U doet niet mee met onze vereniging, we willen actieve leden. Dat snap ik en ik zou dat argument wel accepteren.
Ik speel regelmatig. 9 holes, soms 18. De vrijheid die het lidmaatschap me bied, vind ik prettig. Ik heb even getwijfeld of ik dit jaar lid zou blijven. Het hangt denk ik van het pakket af of ik mijn lidmaatschap zou opzeggen. laten we zeggen dat een rondje holes gemiddeld € 65 kost, dan heb ik mijn lidmaatschap er wel uit na 20 rondes van 18. Daarvan heb ik er niet zo veel van gespeeld maar wel heel veel 9. Dus heb mijn kaart er wel uit. Even los van al die Covid gezeik wat het regulier spelen wat bemoeilijkt. Op rozenstein speelde je op zaterdag in de regel vanaf 12.00 op een lege baan. 

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Jimi Thing

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #6 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Verdwijnt het lidmaatschap en komen er max speelronden?
Ik ben tegenwoordig lid op Lauro golf. Lidmaatschap kost 890,- en elk rondje dat je speelt 10€. Tevens verplicht starten tot 10u ‘s ochtends of na 12.30u in de middag. Een vol lidmaatschap is ook mogelijk kost zo ongeveer 1.800,-

Eerste genoemde lijkt een mooi alternatief voor de veelspelers die ook wel eens een golftripje maken of een andere baan willen spelen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• nico
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #7 door nico

okidoki schreef :

Mc Price schreef : Een ronde golf bestaat uit 18 holes en een score gaat over eenzelfde aantal. Nieuwlichterij verkracht de boel en maakt er een geintje van.
Pure devaluatie.

ronde 18 holes vinden ze tegenwoordig al net zo achterhaald in het huidige tijdperk als kennelijk een lidmaatschap met onbeperkt spelen.
Wat ik al een aantal malen gezien heb/gemerkt heb is dat ze dus wel degelijk 9 holes bedoelen voor 1 rit.

Het klopt dus Paul zie:
Jaarlijks speelrecht, inclusief:
  • Max. 60 rondes van 9 holes per jaar (kosten per ronde EUR 15) 

De volgende gebruiker (s) zei dank u: okidoki

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #8 door okidoki

Mc Price schreef : Een ronde golf bestaat uit 18 holes en een score gaat over eenzelfde aantal. Nieuwlichterij verkracht de boel en maakt er een geintje van.
Pure devaluatie.

ronde 18 holes vinden ze tegenwoordig al net zo achterhaald in het huidige tijdperk als kennelijk een lidmaatschap met onbeperkt spelen.
Wat ik al een aantal malen gezien heb/gemerkt heb is dat ze dus wel degelijk 9 holes bedoelen voor 1 rit.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

• nico
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #9 door nico

okidoki schreef : @Nico,, wordt hier dan niet bedoeld dat een ronde 9 holes is, want dat wordt wel vaak bedoeld maar niet altijd 1,2,3 zo begrepen en wordt een rittenkaart vaak veel duurder dan lidmaatschap.

Ja dat zou zomaar eens kunnen!!

Lees meer
2 maanden 2 weken geleden #10 door okidoki
@Nico,, wordt hier dan niet bedoeld dat een ronde 9 holes is, want dat wordt wel vaak bedoeld maar niet altijd 1,2,3 zo begrepen en wordt een rittenkaart vaak veel duurder dan lidmaatschap.

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden

logogolfchat

Ga naar boven