In Nederland is golf geen Sport maar een Vermaakindustrie.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #41 door Pol
Die sponsor is in dat geval meer dan eens zo'n prutser voor wie het allemaal maar vermakelijkheid is.

Wie sponsort er de kanovaarders? Of de curlingspelers?

Allemaal vermakelijke bezigheden, maar weinig infrastructuur in de lage landen.  Dus ook weinig liefhebbers die het doen, en geen topspelers in onze landen. En zeg nu niet dat er tussen die 26 miljoen geen enkele zit die het kan, hè. Wel dat diegene er mogelijk nooit mee in aanraking gekomen is, of er geen brood in zag...


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Pol.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #42 door cf73

Mc Price schreef : ...Oki printer...Weinig snelheid...
 

En weer beginnen over iets waar u duidelijk geen verstand van heeft.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43 door Dr golf

Golfchatten is al een sport en is genomineerd voor de Paralympics, speciale Covid-19 serie waarvoor echter niet gereisd behoeft te worden.

Het tempo waarmee jij schrijft, staat garant voor een gouden medaille McPrice.
De vraag is of je door de dopingcontrole komt.

the conditions of a solitary bird are 5.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #44 door Pol
Dan is maar de vraag wie profijt heeft van wie. Is het de greenfeespeler die profiteert van de mooie competitiebanen, of is het de profspeler die ooit gestart is op zijn lokale baan die zonder de mindere goden en recreanten nooit zou hebben bestaan? Of wiens sponsors zouden afhaken als er geen achterliggende markt was?


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door Pol.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #45 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic In Nederland is golf geen Sport maar een Vermaakindustrie.
Tja, ik snap dat jij het niks vindt. Tenminste dat denk ik op te maken uit jouw teksten Mc Price. Steekwoord toch dedain, golf zou alleen voor de betere spelers zijn. Ik ben het niet met je eens en dat is licht uitgedrukt. Er moet ruimte zijn voor alle golfers. Bij elke sport heb je recreatie-sporters. Je hebt ze ook nodig om de golfclubs draaiend te houden. Uitzondering daargelaten de elitaire clubs.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #46 door Pol
Nu ja, alsof wielrennen een sport genoemd kan worden als je kijkt naar de gemiddelde wielertoerist. 

Alleen één ding beloven: als golfchatten ooit een sport wordt,  maak het dan meteen Olympisch.  Kom ik ook nog eens ergens.


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #47 door okidoki
je wordt echt zo'in Freek Frituur (Neerlands hoop ) - meneer probeert ook grappig te zijn, maar slaagt daar absoluut niet in

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #48 door okidoki

Mc Price schreef : Golfspeler neemt zijn ijzer 3 en peert de loper een strakke bal achterna. ( actie en reactie )

 

misschien jouw reaktie (net zoals het kapot slaan van golfbaan-eigendommen), maar dan ben je redelijk vergelijkbaar met de huidige generatie stenengooiers.
 

The Universe is under no obligation to make sense to you!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden - 3 jaren 2 maanden geleden #49 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic In Nederland is golf geen Sport maar een Vermaakindustrie.
Ik begrijp eigenlijk de toevoeging "In Nederland" niet in de titel van dit topic. Golf is een vermaakindustrie, internationaal, is ook als verpozing begonnen, altijd zo bedoeld en zal die functie naar ik en velen met mij hopen ook nog lang blijven vervullen. Als die vermaakfunctie kan worden gewaarborgd dan is het geen fundamenteel probleem dat er wat mensen tussen lopen die net doen alsof golf belangrijker is dan louter een manier om je te vermaken. Zolang ze maar niet het gebruik van de banen door diegenen die zich daar willen vermaken al te zeer hinderen. Nuttig neveneffect van golf als vermaak is dat het ten opzichte van bijvoorbeeld kruiswoordraadsels oplossen in een stoel nog wat beweging met zich mee brengt. Verder heeft het meer overeenkomsten met darten of poolen dan met echte sporten zoals wielrennen of waterpolo.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 3 jaren 2 maanden geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, 84425

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #50 door Pedro
Andere landen zijn ook groter.
De competitie vind ik prima geregeld in Nederland en jeugdtoernooien idem, ook al zijn er de laatste jaren wel wat verdwenen vanwege deels ook gebrek aan vrijwilligers. 
Zie verder ook mijn reactie in het topic over begeleiding van Topamateurs. 
Vind alleen dat de NGF achterblijft. 
 

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

RSS Feed golfnieuws

Ga naar boven