Mijn ronde van vandaag 2021

Lees meer
6 uren 30 minuten geleden #1 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
mijn ronde van gisteren was op uitnodiging van Cesare/Kevin op Almeerderhout, waar ik nog nooit eerder gespeeld had, dus vol enthusiasme de auto in. Teetime 1510 uur. Een makkelijk ritje van een uur - Rijksweg op, rijksweg af, linksaf, rechtsaf en je bent er.

Omdat er verder geen gegadigden waren, mocht ik nog een vriend van Rhoon meenemen (Henk hcp 14) en de eerste negen werden we ook nog vergezeld door een vriend van Kevin;
Gijs komt uit dezelfde catagorie golf. Kevin hcp 0.8 - Gijs +2.5 - partners in crime voor de club-kampioenschappen foursomes. We speelden Blauw/Rood.

Wij waren mooi op tijd en konden even de sfeer proeven; mooi clubhuis, vriendelijke mensen die groeten, mooi overzicht over een aantal holes, goede capuccino, zonnetje, beetje wind,
het zou zo maar kunnen wennen !!
Even nog naar de oefen-green; snel, niet zo snel als Bentwoud, maar scheelde niet veel. Wat me aan beide banen ook opviel is dat de holes heel scherp gesneden zijn, dus niks dat een bal er nog eventueel invalt door een iets aflopend randje. Je raakt de hole of hij rolt er langs, hoe dicht erlangs het ook mag zijn.

Ook op Almeerderhout waren ze bezig met onderhoud. De eerste 9 waren bezand en fairways geprikt met gaten waar een golfbal net niet in kon vallen en 3 holes waren dicht. Dat is jammer, maar ook niet meer dan dat. Moet gebeuren nietwaar. De holes waar wel op gespeeld kon worden waren nog prima te doen en de greens waren nog gewoon, dus niet onder behandeling. Tweede negen lag er gewoon heel goed bij.

Zomaar een rondje lopen was er natuurlijk niet bij, dus het werd een matchplay; best ball Henk/Paul plus 1 slag (elke hole) tegen Kevin (alleen, geen extra slagen en van wit  awww).
Dat aww kunnen jullie gelijk vergeten, als je alleen al de teeshots van die jongens ziet. Mooi, ver en over het algemeen ook precies waar ze de bal willen hebben, tel daarbij op hun prachtige approaches naar de greens, dan snapt de lezer al dat wij een aardige kluif voor de boeg hadden.

En een kluif werd het, met een onverwacht einde. Wij konden het op een of andere manier toch bij blijven benen dmv de extra slagen en op ons niveau goed spel (van de een of de ander) en dus het halven van de holes;  we kwamen wel eens 1 down maar halverwege gingen we toch A/S naar hole 10.  Verassend, want er zitten toch een aantal lange holes tussen en er stond intussen een aardig briesje. Dat schijnt Kevin niet zo te deren (die slaat tegen de wind in, toch wel zijn bal in de bochten van de doglegs), maar voor ons mortals was dat pittig.

De tweede negen bleef Kevin in zijn ritme doorgaan, waar wij even een dipje hadden en stonden wij ineens 2 down. Maar toen .... tromgeroffel ..... nog meer tromgeroffel .... vanuit onze tenen wisten wij, om en om,  holes 12, 13 en  14 te winnen, 15 te halven  en 16 (par 3) te winnen en was het dormi 2.  Hole 17 werd ook gehalved en dus ´wonnen´  wij met 2&1.

Het was een fun-match met een kleine serieuze knipoog, want (ik weet niet zeker meer) ik geloof dat we 1 hole (max 2) echt gewonnen hebben met een betere score.
Het blijft een groot genoegen om Kevin (en Gijs ook) aan het werk te zien. FIR´s,  GIR´s - chips van 20/30 meter tot 20cm van de hole, max easy 2-putts. Dat is bij hun geen toeval meer. Prachtig !!

Na de ronde nog een kop warme chocomel, wij alleen met slagroom en Kevin ook met rum (ik denk om zijn verdriet te verdrinken :) ) en daarna weer terug naar huis.

Het was weer een erg leuke golfdag!
dankjewel Kevin. 

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, canth, Frank@Andalus, GarField000

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• taxgolf
  • taxgolf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
9 uren 38 minuten geleden #2 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Voor t eerst na ruim een half jaar weer buiten in de duinen getraind. Eerst de trappen op en af, daarna 1,5 uur lekker kickboks trainen. 
het korte verslag is: auw. Het lange verslag is: helemaalnaardeklotennnnnnnnnnnnn

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425

Lees meer
1 dag 9 uren geleden #3 door okidoki
Beantwoord door okidoki in topic Mijn ronde van vandaag 2021
weekje vrij, de nieuwe voortuin wordt pas volgende week; dus ?! heel veel tijd om te golfen :)

gisteren kon ik aansluiten bij Frank en Marcel op Bentwoud; was alweer een tijd geleden dat ik daar gespeeld had, dus had er zin in. Mooi weer en weinig wind.
Daar was ik ook wel benieuwd naar, hoe Bentwoud zou spelen zonder altijd maar die wk 4 of meer :)

Ik was mooi op tijd dus nog even een setje ballen vanaf de DR - ging goed - hopen dat ik dat vast kon houden. Toen nog even naar de oefen-green, waar het al gauw duidelijk werd dat 3-putts wel eens aan de orde van de dag konden zijn. Droog, keihard en elke tikje tegen de bal rolde zomaar 2 meter of meer voorbij de hole. hmmmm - iets minder mag ook als je er niet aan gewend bent.
We speelden de lussen Zuid en West (B&C) - afslag op 1 was een mooie streep midden fairway en ca 180 meter over naar de green. Houten 5 die ik goed raakte maar met een draw konden we alleen zien dat ie links van de green landde. Niet alleen de greens waren hard, maar ook de fairways en rond de greens was er geen gebruikelijke rough (hoger gras), dus de bal was doorgestuiterd tot in het slootje. Marcel idem dito, maar die wist, na een drop, zijn bal hop hop ploink in de hole te chippen (easy par) waar mij dat net niet lukte (chip, 2putt).

Daarna deed Marcel een stapje terug maar met nog steeds prachtige slagen, Frank deed er een stapje bovenop met prachtige approaches en ik bleef blij met mijn drives en tweede slagen, maar kwam te vaak in bunkers en/of 3 putts, dus met een goed gevoel scoorde ik voor geen meter. Dat kan dus ook.

De enige kans op een birdie zou een gimme van een meter of drie geweest moeten zijn. Dit gold voor ons alledrie. Greens te moeilijk als je er niet aan gewend bent. 
Bentwoud zelf is nog steeds een leuke baan om te spelen en ik vond het erg leuk om erbij te zijn. Was een gezellige ronde.

Bedankt mannen !

Missing a short putt does not mean you have to hit your next drive out of bounds.
- Henry Cotton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, GarField000

Lees meer
4 dagen 21 uren geleden #4 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag 2021
84425 speelde vanmorgen in de flight achter x-elf. Wat zal ik zeggen van mijn ronde. Begon met een heerlijke afslag, maakte desondanks een bogey. Hele ronde eigenlijk goede afslagen behalve op 6 waar ik wel mijn eerste par maak. Approaches waren ondermaats. Op twee pitch van meter of 60 te kort in bunker links voor de green (in 2 er uit en 2 putts: triple bogey). Op 3 chip 3 putt. Op 4 putt voor birdie van meter of drie / vier er ver voorbij: bogey. Op 5 shank approach rechts voor de green, chip 2 putt. 6 gir 2 putt par, 7 105 meter, dat was tot 2 jaar geleden een pw, of misschien een 3/4 ijzer 9, sinds anderhalf jaar een volle ijzer 8, die dit keer meter of 10 voor de green lande... chip 2 putt voor bogey. Hole 8 is eigenlijk een par 3, 195 m. Maar staat nu op kaart als par 4. Ijzer 2 recht op de vlag maar meter of 30 te kort (zou 2 jaar geleden twijfelen tussen ijzer 2 en 3...). Chip-putt voor een drie. Hole 9 ook weer na twee pruts slagen (na een goede drive) rechts voor de green, chip over de bunker 2 putts: bogey. Houd dus enerzijds een goed gevoel over en anderzijds een waardeloos gevoel. Slechte ballen waren echt slecht, maar goede ook wel weer echt goed. Drives op 1 en 9 waren echt goed en ijzer 2 op 3, 5 en 8 eveneens. Maar enorme verlies aan lengte breekt me op: neem clubs meer die ik vervolgens niet met overtuiging durf te slaan (wat als hij wel vliegt zoals ‘normaal’, dan lig ik 30 meter over de green). Overweeg serieus deze week les te boeken bij mijn oude pro want die ziet waarschijnlijk binnen twee of drie slagen waar het door komt (moet ik alleen wel ruim 3 uur in de auto zitten voor half uurtje les...)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, GarField000

Lees meer
5 dagen 5 uren geleden - 5 dagen 3 uren geleden #5 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vanochtend 9 holes strokeplay op de AOC.
De laatste weken zit x-elf niet goed in mijn golf-vel. Het gevoel laat het momenteel even afweten. Een ronde kan van heel goed gaan tot heel slecht, het resultaat van elke swing is onvoorspelbaar. Zo ook vandaag. 
De start is weer prima, fir, gir, 2 putt, par. Hole 2, de lange par 4, drive fractie rechts, ik besluit om de bal met een ijzer op te leggen. Dat lukt op zich echter een meter of 40 te kort tov het plan. 3e slag idem dito om in de greenside bunker te eindigen. Uit de bunker en een 3 putt voor een triple. Bah.
Hole 3, de smalle dijkhole, fir, gir, 2 putt par!
Hole 4, par 3, tee shot op 2m. Biride putt lipt de hole en krijgt daardoor extra snelheid mee. Par putt breekt sneaky voor de cup weg. Bogey. Onnodig.
Hole 5 par 4, fir, gir 2 putt par. Hole 6 ijzer dun vanaf de tee, nog een ijzer 4 tot kort voor de green. Geen U&D, bogey. 
Hole 7 par 3 vol wind tegen. Tee shot is ballooning en te kort. Chip is te hard. 2 putt bogey.
Hole 8, uit het niets hook ik de bal links de penalty area in, vervolgens doe ik dat nog een keer. Quadruple bogey.
Hole 9, par 5, strakke goede drive, 3w die strak naar links gaat in de aqua. 4e slag op de green en 2 putt bogey. 

Rondje 11 boven wat met gemak 10 boven had kunnen zijn 

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

There is always tomorrows round.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 5 dagen 3 uren geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, GarField000

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
5 dagen 8 uren geleden #6 door taxgolf
Het boeken van een starttijd resulteerde in een hele vroege. Ik melde mijn Haagse speelmaat dat ik daar niet zo veel zin in had. Teleurstelling. Dus toch maar een vroege starttijd. 6.15 opgestaan, broodje smeren en weg. Prachtige frozen dauw op de velden, felle opkomende zon. Weinig wind, wat een morgen. Ook bijzonder, nagenoeg niemand op de club terwijl alles toch vrij vol was. OnZe teetime was 7.50, maar gezien er niemand was , vertrokken we 7.40. Misschien niet handig, maar goed.

snelle ronde, redelijk gespeeld! 41 tikkies over 9 holes. Ik liep de 2e 9, koude start. De Mizuno jas bewijst echt zijn waarde. Fantastische jas, warm, heerlijk. Mijn drive is een forse pull. Mijn 2e fun ball was superlinks. Zucht. Tikkie takkie en hup een 6. Wat goed hersteld op 11. De heavenwood is de bom. Goed uit de bunker ook. De par 3 is easy par evenals de par 5 13. Mijn 3w fairwayfinder, hybride, enigszins overmoedig sla ik mijn 50 gr wedge voor een meter of 90 (dus tekort) maar. De chip is genadeloos dichtbij. 14 is gedachtloos bogey gevolgd door par en een lucky par op hole 16. Mijn i4 heeft iets minder gripdikte en ik merk dat de brains dit steeds registreren. Sla ook een mindere bal en lig superkl... in de bunker, wel pin high. Met 1 voet in de bunker hoop ik op enig resultaat. Ik raak de bal niet goed, ketst tegen de bunker, schiet omhoog waardoor de bal enigszins gelukkig landt en 2 meter voorbij de pin eindigt. De aimpoint put is int hart. Op 17 heb ik na een genadeloze 3 w en een heerlijk i9 zelfs de birdie in bereik. De pin staat onvriendelijk op t mini plateau en ik verampeneer de birdie door een waanzinnig slechte stroke. Als je dit dan opnieuw doet nadat je uitgeholed hebt, maak je de birdieput natuurlijk wel. Als golf een sport was van ‘de 2e x opnieuw telt’ dan had ik vast een +hcp. Enfin. Op 18 moet ik toch de driver pakken. De slag was redelijk. Maar eindig in de bunker. Gaat een goede score, maar de up en down is uiteindelijk ok.
prachtige ochtend, de stilte in de baan was fenomenaal. Nog even 2 prachtige bossen tullupuh gescoord. Happy camper.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, Frank@Andalus, GarField000

• taxgolf
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
1 week 5 dagen geleden #7 door taxgolf
Het nieuwe hcp systeem heeft mij in al haar/zijn wijsheid een hcp van 10.2 toe bedeeld. Zo dicht bij jasdp ben ik nog nooitr geweest. Dat moet even veranderen. Dus ga je op een koud, nattig, grauw grijs rozenstein zonder warm te slaan een q rondje spelen. Ik had mijn oude buurman uitgenodigd en in zijn enthousiasme wilde hij de q doen. Vanaf volgende week gaat hole 18 op de schop en eruit. De baan is opnieuw ingemeten zodat hij qualifying blijft met de tijdelijke hole.

Hole 1 langs de fw is niet moeders mooiste, maar wel een lastig dogleg banaan naar links. Mijn 3w is wel wat rechts maar met een goed shot in. Dat lukt nog niet helemaal maar kom goed weg. 2 is mijn angsthole, visueel een mooi trucje, nauwe afslag, maar de fw is bij het landingsgebied vrij breed. Mijn 3w is meer dan goed, strak i6 in, dat gaat lekker. Met de stevige wind, de vlag op 3 ver achterop achter de bunker, is dat een mooie uitdaging. Mijn i4 is pinhigh op rechts, de 1e par in de tas. Lopend naar 4 is het koud, kouder dan gedacht. De Mizuno jas is echt heerlijk. Mijn drive is echt superklote (komt hierna nog) lig echt op de andere fw. Heb nog wel een shot naar de green, maar speel een heerlijk slagje terug, een bom van een pw en ga met goed coursemanagement tevreden de hole af. Idem op si1 hole 5. Ik zie mijn drive totaal niet (het moment om de driver niet meer uit de tas te halen), chip terug naar de fw, tussenijzer, pw, put. Helemaal goed. Op de par 3 sla ik een NASA bal, slechte chip goede chip en put. Op de par 5 is mijn 3w strak en ver. Als de fw harder gaan worden en ik wat meer rol krijg hoef ik geen driver, hooguit een minidriver. Ik maak bogey omdat ik mijn 2e slag iets verpruts met een nare bounce. Maar de wedges zijn bommetjes. 8 is a holy mess en 9 sla ik een hybride die nauwelijks een meter boven de grond komt, maar belachelijk ver vliegt, bijna op de green (hoe dan???). Onder het motto ugly but noce pikken we de score mee. Op 10 sla ik een heerlijke hybride die me een makkelijke score oplevert. Idem 11, met de heavenwood en hole 12. En dan begint even een lekkere serie in de miezer. Par birdie par. Vooral de birdie op 14 is geweldig. In alle bescheidenheid. Mijn 3w vindt wel de fw, maar dan die van 15. Ik heb 155 meter vrij zicht naar de pin. Je moet maar durven, wie niet waagt, blijft maagd, Mijn i6 vliegt ongelooflijk strak naar de vlag en is in de meter. De 4 bal voor ons blijft staan en kijken voor de birdie en complementeren mij met de prachtige slag. !5 is goed course management. Op 16 verpruts ik mijn coursemanagement doordat mijn handen nat zijn evenals de club. Al hoewel de bal zijn lijn houdt, is het tekort, de club glibbert bijna uit de fikken. Op 18 produceer ik met de driver ook zo’n meter boven de grond drive. bah. Mijn 2e slag is het spiegelbeeld van de ijzer op 14. De pw chip is mijn bogeyredder. Al met al een whopping 82% fw met de 3w. 86 slagen voor een nieuwe 10.6 hcp. Terug waar het hoort. 

Ik heb, de sukkel kan het niet laten, op 3 dingen gelet. Kies goed de lijn, niet teveel footflare met links en, voor mijn gevoel, teveel, mijn blad wat dichter zetten (en dan grippen). Ik zou verwachten dat de ballen allemaak gaan hooken. Niets is minder waar. Ik heb vreselijk goede ijzers geslagen. Strakke balvlucht, goed contact, hop en stop, poeh. Dat trek ik door naar de hybride,heavenwood en vooral de 3w. Het stokt bij de driver, dan gaat het mis tussen de oren. Maar in 86 slagen rond op een grauwe, grijze, miezerige dag: ik ben er tevreden mee! En door!!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, GarField000, Tijn

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden - 2 weken 3 dagen geleden #8 door canth
Beantwoord door canth in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Was inderdaad wederom een gezellige ronde! Doordat de club goed aan verwachtingsmanagment deed en de greenfee behoorlijk naar beneden was bijgesteld (van 70 naar 43 euro) was de baan uiteindelijk prima te spelen.
Mijn slag van het jaar (voorlopig) was inderdaad de bunkerslag op hole 8. Lag tegen de rand aan waardoor ik zelf buiten de bunker moest staan. Goed door de knieën zakken en ik sloeg echt een tekstboek bunkerslag. Dat hij uiteindelijk in de hole belandde was natuurlijk geluk, er moest nog wel een metertje over de (slechte) green gerold worden.
Na de ronde zijn we nog een pizza wezen happen in de werkplaats van de Dr. Uiteindelijk was ik precies voor de avondklok weer thuis. 

Over slechte greens gesproken: 
Ik kan me nog een keer in Turkije herinnneren dat ik op de links baan in Belek ging spelen (Lykia). Dit was in januari en het was een koude winter geweest. De greens zijn daar voorzien van Bermuda gras en dat wordt 'dorment' als het minder dan 15 graden is. Ik dacht echt dat de greens helemaal dood waren. Bruin en geen spoor van gras te zien. Toen kregen we één gratis emmer ballen voor de driving range en mochten we nog steeds 115 euro aftikken (ouch).
Laatst bewerkt 2 weken 3 dagen geleden door canth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, Pol, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, SevenUp75 en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden #9 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Na door fysiek ongemak een week mn rechterschoen niet aan gekund te hebben, gisteren weer een rondje kunnen spelen. Wat is het dan lekker om met je golfchatmaatjes er op uit te kunnen gaan. Lekker kleppen, soms een goede bal slaan, genieten van het buiten zijn. Heerlijk! Dat vonden Piglet, Dr. Golf en Canth ook, mooi hoor zo’n golfchat groepje bij elkaar.
We speelden op de Hoge Rotterdamse, alwaar bij het boeken al werd gewaarschuwd voor slechte greens. En daar was geen woord van gelogen. Alle greens aangevreten door een soort schimmel waardoor er hele stukken gras weg waren. Putts gingen hobbel de bobbel en bleven bijna nooit op lijn. Maar dat mocht de pret niet deren want we speelden happy golf. Het enige dat telde was het aantal birdies en wie het beste nearies sloeg op de Par 3 holes.
De birdie king was zoals zo vaak Canth, die zelfs een birdie maakte vanuit de bunker. En Frank won eigenlijk het nearyklassement, maar vanwege een kronkel in de telling had hij aan het einde net zoveel neary-punten als Canth. En waarom? Nou ja, happy golf dus werd er op één par 3 waar de green meer op een maanlandschap leek opeens maximale punten aan iedereen gegeven terwijl alleen Frank met zn afslag de green haalde.
Man wat heb ik genoten, dank daarvoor aan mn flightgenoten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, x-elf, canth, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Lees meer
2 weken 3 dagen geleden - 2 weken 3 dagen geleden #10 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag 2021
Vanmiddag, de brunch visite is de deur uit, de zon laat zich voorzichtig zien.
Ik heb behoefte aan fisse lucht. Zal ik gaan wandelen of even naar de golf. Ik kies voor 2 vliegen in 1 klap.

Kom ik op de club aan word ik door de vrijwilliger van dienst aangesproken of ik iemand mee wil nemen in de baan. Er is een jongeman uit Engeland aan komen waaien en die is geinteresseerd in golf en onze club. Egenlijk had ik me voor genomen om even alleen de baan in te gaan. Beetje pielen, balletje slaan, hoofd leeg maken. Ook weer sneu voor de aangewaaide jongeman uit Engeland. Prima, ik neem m wel mee. Ik geef aan dat ik wel gelijk wil afslaan en niet eerst naar de range ga. No problem. We lopen naar de eerste tee en ik hoor mezelf vragen: did you play in England? Een gereserveerd lachje volgt. I am. 
Great. Did you play a lot? I sure did, met hetzelfde gereserveerde lachje. Do you have a hcp? Het gereserveerde lachje verdwijnt en wordt een grijns, i do, i play from scratch. 

Hole 1, koude start en ik sla een goede drive. Phew. Aangewaaide engelse jongeman slaat een lage snoeiharde spijker van een drive, lichte draw, rol op de bal, you name it. Ik sla een medium hybride. Hij slaat een houtje die door de straffe wind naast de green wordt gedrukt. Ik sla een wedge die net de green haalt. Mijn eerste putt is te kort (dat heb ik al eerder gedaan deze week). Hij chipt de bal, stuit, stuit check check en ligt naast de pin. Birdie Ik voltooi mijn 3 putt. 
Hole 2, lange par 4. Ik moet aan de bak merk ik.  Ik sla een erg goede drive. Aangewaaide engelse jongeman geeft een zuinig knikje met een “nice”. Hij spijkert zn bal weer met de lage penetrerende draw balvlucht om net links van de fairway bunker te eindigen. Ik geef een zuinig knikje met een “ok”. Ik vervolg met een erg goed houtje en lig in gir op de green (gebeurt me zeker niet altijd). Hij schat niet goed in en is te kort. Ik 2 putt een par waar ik heel blij mee ben. Hij stuit stuit check checkt weer en z’n par putt klutst de hole uit door de vlag en dingen die nu in de cup zitten. 
Hole 3, ik heb de smaak te pakken en timmer mn 3 wood midden fairway. De aangewaaide engelse jongeman pakt ook een wood en hoeft niet te timmeren, een beschaafde tik is voldoende om mijn bal ruimschoots te passeren, zo ver zelfs dat hij bijna links in de troep komt. Ik sla een wedge op de green. Hij ook. Beide een 2 putt par. Ik krjg weer een zuinig knikje. 
Hole 4 ik sla een ijzer 9 midden green. Hij een, zo te zien, lofted wedge. Iets te veel links en de bal stuit op de slope het water in. Hij kiest er voor om naast de green te droppen en niet de dropping zone te gebruiken. Stuit stuit check, tap in bogey. Fuck , ik voel druk wat is dit nu weer voor een onzin van mezelf, doe normaal. 2 putt par.  
lopend naar 5 realiseer ik me dat hij 1 over is en ik ook 1 over. We praten onderweg over golf de club, competitie ed. Hij is daarin geinteresseerd. Ik vertel hem wat de speelsterkte van Heren 1 is en dat ik wel een aanvulling in hem zie (ahum). 
Hole 5, ik sla wederom een erg goede drive. De aangewaaide engelse jongeman kent de baan niet en twijfelt. Ik zeg tegen hem dat een driver too much is voor hem, hij pakt zn 3 wood. Is your line ok, vraagt hij. Ik knik. Ongegeneerd hard slaat hij zn 3 wood over die lijn. Dat is maar goed ook want ook zn 3 wood zou anders too much zijn geweest. Lopend naar onze ballen vraagt hij of ik ook en Heren 1 speel. Ik geef een schamper lachje en geef aan dat ik niet goed genoeg ben. Verbaasd vraagt hij naar mijn hcp. I play from 8.5. Hij draait zich abrupt om en zegt: no way, you’re a bandit. Ik zeg dat we er nog niet zijn. 
Prompt sla ik een slecht ijzer naast de green en maak geen u&d. Hij stuit stuit check checkt maar weer eens voor z’n par. You see i’m not a bandit. Hij lacht zo wasr en mompelt iets over you’re just being polite.
Hole 6, afijn je snapt het wel spijker 3 wood gevolgd door stuit stuit chech check voor een birdie. Ik een fir en stuit stuit no check van de green af voor weer een bogey. 
Hole 7 par 3. De birdie putt van de aangewaaide engelsman ligt op de rand. Ik rommel een bogey bij elkaar. 
We lopen naar de tee van 8. Where did you play in the UK? In the area around Royal Lytham St Annes. Nice courses in the area. Did you play a lot with your friends over there and are they also playing as good as you. Ah well, some of them are even better and playing on one of the european tours. That’s nice are they good enough for the tour. Top 50 orde of merit european tour will do i guess, zegt hij.
Hole 8, ik check of ik al van de status Bandit af ben. You are and i’m watching you zegt de aangewaaide engelse jongeman breed grijnzend. Zijn 3 wood raakt een tak onderweg en ik lig links achter de green. Hij stuit stuit CHECKT weer eens voor een mooie par put. Ik chip 2 putt. 
Hole 9 ik sla maar weer eens een erg goede drive. Hij spijkert weer een lage draw de fairway op en komt op een plek waar ik niet veel drives heb zien eindigen. VER! Mij 3 wood is wederom erg goed. Hij staat bij zijn bal en er gebeurt niets. Ik check of er iets is. De aangewaaide engelse jongeman schudt zijn hoofd, just waiting for the green to clear. W T F. De bal land rechts naast green. That didn’t go well hoor ik. It didn’t turn. Ik wedge mijn bal veilig op de green. En hij, jawel hoor, stuit stuit checkt voor een birdie putt van een 2m die uiteraard valt. Ik par de hole.

Wat een onverwacht leuke ronde heb ik gehad. Impressive golf gezien. Effortless play. Putting is easy, zelfs op de bumpy greens op de AOC. Wat een aardige, rustige vent die aangewaaide engelse jongeman. 

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
Laatst bewerkt 2 weken 3 dagen geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, Dr golf, okidoki, roughseeker, canth, Jimi Thing, taxgolf, 84425, swinging daddy en4 andere mensen hebben ook bedankt..

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

logogolfchat

Ga naar boven