Mijn ronde van vandaag in 2020

• ron273
  • ron273's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Hcp: 27,1
Meer
4 maanden 4 weken geleden - 4 maanden 4 weken geleden #91 door ron273
Beantwoord door ron273 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vorige week na lange tijd weer eens een rondje gespeeld op Dorhout Mees. Voordat ik het over de ronde ga hebben eerst iets over de baan.
Wat een vergane glorie! Van de vier lussen zijn er nu nog twee in gebruik (oranje en blauw) en zeer binnenkort nog maar 1 (blauw). Ik stond even met het personeel te praten en die liepen er ook wat verslagen bij. Het gras staat op de niet gebruikte lussen kniehoog, de drivingrange lag er verlaten bij en het geheel straalde droevenis uit. Het is blijkbaar financieel niet meer op te brengen. De vrijkomende grond wordt gebruikt om zonnepanelen op neer te zetten en ze gaan dus door als een 9 holes baan. Er jammer.

Dan nu de ronde. Doordat de greenfee betaald wordt bij het jachtsportcomplex, startten we zonder ingeslagen te hebben op hole 8. Ik had al lang niet meer gespeeld en sla een heerlijke kaarsrechte drive rechts op de fairway. Mijn approach mislukt jammerlijk en helaas lig ik met 3 vlak voor de green. Een chip en twee puts later schrijf ik een 6 op. Hole 9 is een lange par vijf met een dubbele dogleg om het water heen. Ik sla een prima houten 3 precies in de knik. Slag twee ligt net voor de tweede knik en ik hou 130 meter over naar de green, maar wel over water. In het kader van no guts no glory sla ik een ijzer 6 net iets te kort en lig een meter buiten de green. Helaas is mijn chip te kort, maar zeer tevreden loopt ik met een 6 door naar Hole 1. Ik sta voor mijn gevoel rustig (te rustig?) te swingen, maar daardoor is het contact goed en gaan de ballen redelijk de kant op die ik wil. Ik sprokkel mijn puntjes keurig bij elkaar en ben op weg naar een goede score. Aangekomen op hole 6 (een korte par 4 over water) wordt ik overmoedig. Ik haal voor de eerste keer die ronde de river uit de tas (fout #1), met het idee recht over het water te slaan en hem voor de green te laten landen (fout #2). Met veel te veel spanning in de handen sla ik de eerste bal keurig het water in. Bij de hindernis aangekomen drop ik een bal en kies een hybride om hetzelfde nog een keer te proberen (fout #3). Ook die verdwijnt in het water en ik schrijf mijn eerste streep van de dag. De laatste hole is een korte par 3 over water. Ik sla een ijzer net te kort in de fringe. De chip is goed, maar de par-put gaat er net langs. Keurige bogey.

Met 14 stableford punten ben ik niet ontevreden, maar nog veel belangrijker: halverwege de ronde wist ik weer waarom dit toch zo'n verdomd leuk spelletje is. Het plezier is terug en dat smaakt naar meer!

Hit 'em with your practice swing!
Laatst bewerkt 4 maanden 4 weken geleden door ron273.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, Dr golf, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
5 maanden 8 uren geleden #92 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Wat een mazzel hebben we met het weer sinds we weer mogen! Inmiddels gemiddeld 3 rondjes per week gespeeld plus wat lessen en zelf training.
Eerste keer van backtees wit geel met klein wedstrijd element. Na alleen van medaltees geslagen te hebben even andere mindset. Veel posities van de teeboxen zorgen dat ik toch andere keuzes moet maken. Het leuke is dat ik gemiddeld iets verder ben gaan slaan ( verschild nog wel per rondje , moet nog meer inslijten) dus was benieuwd of dat mij meer gir kansen zou geven op de wat langere holes. Speelde met twee team maatjes best bal worst bal. Vanaf slag 1 voelde het goed en dat kon ik bijna de hele ronde vasthouden. Twee holes domme dingen gedaan wat resulteerde in dubbels maar ook drie birdies. Uiteindelijk met twee bogeys een rondje 5 over. Lekker gevoel moet ik zeggen. Ook wedstrijd gewonnen dus gratis bitterballen;)
Volgende dag weer gespeeld van de gele tees en , zo als vaak met dit spel, bagger hhhaaa 11 over en het maakte weer duidelijk dat focus en concentratie belangrijk zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, Dr golf, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
5 maanden 1 dag geleden #93 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Afgelopen zaterdag weer een rondje gespeeld. Ik was vrijdag even wezen chippen en paar balletjes op de range geslagen en dat was leuk. Dus dacht zaterdag, laat ik weer eens een ronde spelen. Maar daar had ik wat minder plezier in. Beetje t verhaal van de laatste maanden met golf. Ik heb er niet echt veel plezier in. Sta niet echt werelds te spelen, ook niet slecht maar t kan me allemaal weinig boeien en denk vooral wat duurt dit lang. Neem regelmatig niet eens m'n putter mee naar de green als ik die niet geraakt heb. Wedge voor de laatste paar slagen. Ben ook niet meer echt aan t golfen, ga bij alles voor goud en als t niet lukt proberen we t nog eens.

Sinds ik hier in us ben heb ik eigenlijk geen rondje in een wedstrijdsetting gespeeld en ik denk dat dit niet helpt voor mij. Wedstrijden blijf ik scherp door en maakt ook dat ik de tussenliggende rondes met wat meer focus speel. Nu is t zo vrijblijvend dat ik merk dat ik er niet zo veel lol in heb.

Denk dat ik een zomerbreak ga inlassen en in het najaar in aangename temperaturen het weer eens op ga pakken.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
5 maanden 2 dagen geleden #94 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

x-elf schreef : Afgelopen donderdag was ik s middags in den haag, zakelijk. Daarna afgesproken met Taxgolf op Rozenstein. Het weer zag er dreigend uit. We zien wel waar het schip strand. Nu terug kijkend is het schip nooit los van de kade gekomen. Wat een ellendige ronde. Ik denk dat we meer bezig waren met de donder en bliksem om ons heen dan met golf. Te gehaast om zo snel mogelijk weer terug in het clubhuis te zijn.
Daar aangekomen bleken er al 30 personen binnen te zijn en was er geen plaats meer in de herberg.
De obert was zo vriendelijk om een parasol op het terras uit te klappen zodat we daar konden zitten. We bestellen 2 bier en bitterballen. Voor de bitterballen gebracht werden was de parasol al doorweekt. In de hal van het clubhuis staan 2 stoelen en hebben wij ons daar gesetteld. Zo lelijk als het spel was zo mooi was de nazit. Stef bedanktr

Blijkbaar damesmiddag of zo. Geen idee. Horeca op Rozenstein is vriendelijk en meegaand. Men is echter als de dood dat er wat BOA’s t complex opkomen en men gedwongen de tent moet sluiten. Strikte naleving van de regels.

Het spel was dramatisch die donderdagavond. Op een 1 of andere manier wil(de) ik aan Pieter laten zien dat mijn swing super is, blahblahblah. Arrogantie. Ten top.

Enfin. Golf evenals dit forum laat zien dat het een prachtige sport is de verbroedert. Laten we dat in deze bijzondere, vreemde tijd niet vergeten. Dank Pieter, fist up in the air.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf

Meer
5 maanden 2 dagen geleden #95 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Afgelopen donderdag was ik s middags in den haag, zakelijk. Daarna afgesproken met Taxgolf op Rozenstein. Het weer zag er dreigend uit. We zien wel waar het schip strand. Nu terug kijkend is het schip nooit los van de kade gekomen. Wat een ellendige ronde. Ik denk dat we meer bezig waren met de donder en bliksem om ons heen dan met golf. Te gehaast om zo snel mogelijk weer terug in het clubhuis te zijn.
Daar aangekomen bleken er al 30 personen binnen te zijn en was er geen plaats meer in de herberg.
De obert was zo vriendelijk om een parasol op het terras uit te klappen zodat we daar konden zitten. We bestellen 2 bier en bitterballen. Voor de bitterballen gebracht werden was de parasol al doorweekt. In de hal van het clubhuis staan 2 stoelen en hebben wij ons daar gesetteld. Zo lelijk als het spel was zo mooi was de nazit. Stef bedankt!

Vanmiddag weer naar de AOC. De ronde was een mixed bag. De driver stond op off. Maak een mooie birdie op 1 na een heerlijke gap wedge op 30cm. De drive op 2 mist op een haar de boom die links voor de tee staat. Door de bladeren wordt de bal ernstig geremd. Hybride vanuit de rough, approach pin high net naast de green. Par chip is een fractie te kort. Hole 3 weer een matige drive die we aan de linkerkant wel zien neer komen maar nooit meer gevonden. Bal neer gelegd in de buurt van de plek waar de bal zou moeten zijn :-) Heerlijke schot wederom net naast de green. 2 putts. Hole 4 easy 2 putt par. Hole 5 weer een slechte drive die langzaam naar rechts drift en op de boog vol op een paal komt. Lopend over de fairway raapt flight genoot een bal op. Ik wil net gaan droppen en flight genoot gooit de opgeraapte bal en zegt neem deze maar. WTF dat is mijn bal, die is zo’n 50 meter terug gekomen. Ik drop de bal en sla een heerlijke slag, te kort. De chip hole ik uit. Hole 6 sla ik mijn drive nu wel op de utrechtboog. Drop en approach is strak en te lang. Chip en 2 putts, double.
Hole 8 ben ik wijzer en speel een ijzer. Fir gir 2 putts par. Hole 9 ben ik weer ijver en sla de driver. De eerste super strakke drive. Heerlijk. Fir gir 2 putt par.
Nu op zoek naar het aan/uit knopje van de driver

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: taxgolf, swinging daddy

Meer
5 maanden 3 dagen geleden #96 door taxgolf
Hedenmorgen met mijn Haagse golfmaat hole 10-18 gelopen. Fujikura shaft in big bertha clubhoofd gedaan. Driver testen. Mijn Haagse maat speelde voor zijn doen erg goed, wat denigrerend uit mijn getypte mond klinkt, maar zeker niet zo is bedoeld. Mijn ronde laat zich het best omschrijven als ‘interessant’. Ik ben geen pro (ik denk dat wel natuuuuuuurrrrlijk) die met 3 oefenswings al weet/voelt wat een club on de hand doet. Ik ga weg met de driver en hook. Mijn provi vind wel het water. Ik leg op en wil rustig naar de green slaan. Ik ruk aan de club en blok natuurlijk. Pitch was een mooie rustige swing, maar vindt het zand. Daar kom ik goed uit. Op 11 sla ik een joekel met de i3. Zo van ‘clubs poetsen, opbergen en trots vertellen’. Voorbij de bunker, peer van 200 meter. Mijn pw ca 110 meter, bunker carry 90 zou het makkelijk moeten redden. Toch weer trekken, weinig ontspanning, in de bunker. Vergeet het paraderen. Bunkerslag is prima. De par 3 is easy par. Rustige swing, heerlijk contact, 2 put. Op 13 gaan de de big bertha weer testen. Hook, overdraw, name it, wild, geen tempo, verkeerd opgelijnd denk ik. 2e bal is snaarstrak, wat rustiger en beter tempo. Na een mooie tussenslag, wtf, blok ik weer een ijzer. Mijn 60 meter pitch is pinhigh op 1,5 meter. Zucht. Op 14 denk ik dat ik de driver snap. Mooie draw, vette slag zeg. Yes. Vervolgens, bal boven de voeten, i9 in, die ik op 3 meter van de pin sla, net geen birdie. Yes. Op 15, waar ik de laatste keren de bal vreselijk links eruit peer, sla ik wind tegem een heerlijke drive. Ah, ik snap hem nu. Denk ik. Mooie tussenslag maar wederom duw en trek ik mijn 3e slag. Wat is dat toch. Op de lange par 3 is de strike niet helemaal zuiver, maar de bal houdt kaarsrecht zijn lijn. Dit is wat ik wil, ook een slecht of minder goed geraakte bal moet de lijn houden. Ik lig netvoor de green. Meter of 10 naar de pin. Ik pak mijn i9. Horshoe, ik kon niet goed zien of de bal nu uit de cup rolt door de opvulling die er in de cups liggen. Tap in i9 par, de rasoptimist telt de birdie. Op 17 gaat het weer mis met de dikke dame. Links streept de bal weg. Ik sla vervolgens een super i9 over de bomen. Maar mijn 3e slag is weer tranentrekkend geblokt. De chip die volgt getuigt van niveau, weer op een metertje. Zucht, onrust in het hoofd, onrust on de swing. 18 drive ik niet best. Linkerkan onder de bomen. Terugchippen, sw van 90 meter in. Pinhigh op een meter of 4. Par put valt niet.
Ik irriteer me aan het blokken. Het was weg en is weer terug. Heel irritant, inconsistent spel. Woensdag mag ik 18 holes, vrijdag as speel ik Latem.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy

Meer
5 maanden 4 dagen geleden #97 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

84425 schreef : Drive op twee in lip boven bunker,

Impressive

Word tijd dat we afspreken en samen een rondje doen.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Meer
5 maanden 4 dagen geleden - 5 maanden 4 dagen geleden #98 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Eind van de ochtend even snel 9 holes gespeeld. Was er afgelopen twee weken niet van gekomen. Hond moest uit dus maar (voor het eerst) meegenomen.
Kwam 2 minuten voor teetijd aan, dus oefenswing en gaan. Gelijk lekkere drive, niet ver maar goed geraakt en mooie vlucht. Links net in de rough. Ijzer 4 opleggen en vervolgens met 10 (wedge) afstand verkeerd ingeschat: net voor de green, 3 putts bogey. Drive op twee in lip boven bunker, 6je er uit gehakt en neem club te weinig naar de green: bunker. Goed er uit en putt net mis: double bogey (+3).
Hole 3: ijzer 4 en ijzer 6 vervolgens net links iets voorbij pin high van green gerold, 2 putts: par. Vierde hole, korte par 3 vlag voorop: 10 ijzer goed, maar landt net voor green en blijft liggen, 2 putts: par. Vijfde, korte par 4. Ijzer 2 van de tee, via Utrechtboog rechts op de fairway, en ijzer naar de green ook via Utrechtboog net rechts achter de green. Drie putts bogey (met tweede bal (2i-6i) putt voor birdie net naast) (+4).
Hole 6: ijzer 2, en bij pitch naar green afstand verkeerd ingeschat, dus weer voor de green. Chip 2 putt, bogey (+5). Par 3 7e. Eerste minder geslagen bal, ijzer 8 net over water voor de green, matig chip en 2 putts voor weer een bogey (+6).
Nog twee holes nog geen green in regulation geslagen maar speel best redelijk, en hond gadraagt zich (nadat op weg naar eerste tee nog een fazant voor haar neus weg schoot en ze daarna twee holes hyper was 😄) fantastisch. Hole 8: ijzer 6 middenop, ijzer 8 mis.. eindigt rechts voor de green. Chip en hole lange putt voor par. Hole 9 goeie drive, gevolgd door driver vanaf fairway zodat ik nog meter of 50 over heb. Wedge met of drie links naast de hole. Mis helaas net putt voor birdie (+6/42).
Heerlijk gespeeld. Baan, door regen van afgelopen week lang zo hard en snel niet meer als paar weken geleden, ligt er mooi bij. En het was behoorlijk druk (drukker dan vorige drie rondjes post-lockdown).
Laatst bewerkt 5 maanden 4 dagen geleden door 84425.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, taxgolf

Meer
5 maanden 6 dagen geleden #99 door taxgolf
Zoonlief had tentamen dus ik moest vroeg de deur uit. Rust tijdens tentamen. Afslag 9.10, natuurlijk niet opwarmen, koud weg met een ongebreideld optimisme. Ik sla niet best af natuurlijk, maar de bal drawed mooi in. Niet ver. Lange slag in, die naast de green eindigt. Mijn i9 chip is op 30 cm. Easy par, gevolgd door bogey par par. Lekker. Op 12 maak een makkelijke up en down, op 13 mis ik net de birdie! Op 14 een beetje mijn angsthole, of 1 van mijn angstholes, sla ik super met de 3w af. Mijn i8 is tekort, wat vet geraakt, maar bal is prima. Chip is net te lang, mis op een whisker de par. Op 15 hook ik, bal ligt voor de bunker van 16. Heb een prima shot om voor t water op de fw te komen. Helaas net voor de green. Mis na de chip de put voor par. Op 16 raak ik de bal niet goed, wel op lijn, maar de bal stuit net op de verkeerde kant van de heuvel en rolt de bunker in. Klassiek lepel ik in plaats van slaan. Ik raak de lip, de bal stuit omhoog, 3 meter put over. Lucky. Mis net de par. Op 17 sla ik een bom van de tee. Helaas blok ik mijn ijzer. Ik heb mazzel dat ik niet in het water kom. Na 2 chips en een put baal ik naar 18. Easy carry ik de bunker en heb zo’n 115 naar de pin. De blok zit nog in het koppie. Ik mik iets naar rechts, de bal doet exact wat de lijn was. Pinhigh naast de pin, helaas in de rough. Bunker tussen bal en pin. Goeie chip over de bunker, hou een 2 meter put over die helaas niet val, clubhoofd naast de pin. Rondje 43, 18 stable.

Blij mee. Zeker omdat het vrij klam en benauwd was. Poeh. En warm. En de greens lagen er goed bij! Happy zo!

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, 84425

Meer
5 maanden 1 week geleden #100 door taxgolf
Vandaag voor t eerst sinds tijden 18 holes gespeeld. Medespeler wilde een q kaart. Ik mark wel. Een gekke ronde. Ik heb goed gespeeld en ook weer niet. 91 slagen is too much, maar het is wat het is. De eerste 9 ging nog wel, toen had ik 19 punten. Dus dat liep prima. Begon met par op 1, maar de puts vielen niet. Hole 2 (mijn angst hole), 7 wood die in drawt. Lang shot naar binnen, maar keurig achterop de green, easy par, wordt bogey, hole 3, keurig op de dansvloer, nasty 3 put. Hole 4, 3 meter put voor paR, wordtbogey. En zo voort. Hole 6par 3 maak ik een mooie par. De par 5 7 mis ik net de birdie. Hole 8 maak ik een rotzooi van, wel een strak ijzer naar de green. Hole 9, mis net de par. Hole 10 dubbel door een slechte afslag. Hole 11, mis een 1,5 meter put voor par, hole 12 idemdito. Hole 13 mis ik een meter put voor pat, jawel. En dan is de concentratie weg en wordt het lichaam moe, benauwd drukkend weer. Hole 14 een dubbel, evenals 15. Hole 17 slaik een prima drive die helaas in de bunker licht, bogey. Hole 18 wederom een bunkerfinder, waar ik onzorgvuldig ben, ik scht de afstand volkomen verkeerd in, wil een kort pw uit de bunker slaan. Ik raak de bal gewoon goed en sla mijn bal pardoes in het water. Ach ach wat slecht. Mij. Wedge naar de pin is weer schoon.
Wat een rare ronde. Mijn ijzerslagen waren super. Geen slechte bal geslagen. Afslagen, mwah, putten, pfff, wat moet nu beklijven? Al die gemiste puts en dito slechte score? Of het gevoel dat ik lekker heb staan spelen, heerlijke ijzerslagen heb gespeeld, rond van 3 uur 3 kwartier, en dat het bere gezellig was? Ik kies voor het laatste! Dit is wat golf voor mij is. Heerlijk gespeeld, kan mij die score schelen.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, piglet, roughseeker, x-elf, 84425, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden

logogolfchat

Ga naar boven