Mijn ronde van vandaag in 2020

Meer
2 maanden 2 weken geleden #41 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

x-elf schreef : Heerlijke 9 holes met 50% fir en 56% gir (!). 17 putts.
]

Gisteren even 9 holes op de AOC.
83% fir, 33% gir, 21 putts (!)

Zoek de verschillen

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #42 door x-elf
Vanochtend de 2e 9 op De Texelse gespeeld.
Windkracht 3 en 4. Pittig weer.

Even een paar ballen op de range. Daar wordt al duidelijk dat de wind aanwezig is. Bij de les blijven dus.
Het blijft een raar spelletje dat golf. Zo heb je het idee dat je het kan en het volgende moment ben je het gevoel weer kwijt.
Benieuwd hoe het vandaag is na een wat mindere periode.

Hole 10. Par 3 wind mee. Rustig ijzer 8, 2 putts, easy par
Hole 11. Par 4 wind tegen. If it’s breasy swing it easy. Redelijke drive. Ijzer 7 gaat iets links en de wind drukt de bal verder naar links. Keurig tussen de bunkers in. Prima ligging. Chip 2 putt bogey.
Hole 12 par 3. Wind van rechts. Midden voor de green een nare bunker (weet ik uit ervaring). IJzer 5 zet ik rechterkant green op. Goed contact en de wind brengt de bal terug naar het midden. Ik zie de bal landen op de green, meende ik te zien. Bij de green gekomen is de bal terug naar beneden gerold. Lastige chip met de vlag voorop. Chip landt kort en blijft gelukkig liggen. 2 putt bogey.
Hole 13 par 5. De wind komt nu hard van links. Drive is iets te voorzichtig geslagen en komt rechts naast de fw. Ik speel een mid ijzer naar midden fw. Ik heb nog 150m over. Ik moet wachten op de greenkeeper die de apron aan het maaien is. Hij wuift dat ik mag slaan. IJzer 4 uit de tas, links opzetten. Yes, shot of the day. Bal land pin high rechts op de green. De greenkeeper klapt in zn handen als ik aan kom lopen. 2 putts par.
Hole 14, juweeltje par 4. Dog leg links om water. Wind komt nu schuin rechts achter. De drive is super, recht en ver. IJzer 8 over met wind mee. 2 putt par
Hole 15, mijn favo par 5. De wind is vol tegen. De drive voelt goed en gaat naar rechts. Oops. Gelukkig vind ik mn bal en kan m terug naar de fw spelen met een wedge. 3e slag idem als de 1e en de 4e idem als de 2e. 5 op de green, 2 putt double.
Hole 16 par 3, wind van rechts. IJzer 4, 2 putt par.
Hole 17 korte par 4, dog leg rechts. Drive haal ik nu goed door. Vertrekt keurig links en komt terug op de linker kant fw. Top plek om te liggen. Vlag staat links achterop. Wedge met wind mee. Bal vliegt ver en komt op de hgere green terecht, en verdwijnt uit zicht. Ik baal en denk dat de bal van de green is gegaan. Op de green aangekomen blijkt de bal 3m achter de pin te lezen. Birdie!
Hole 18 par 5. Volle bak wind mee. Uit ervaring weet ik de je je drive gewoon over het duin met de grote bunker kan slaan. So i do. Top drive en ver. 3 wood er achter aan, recht en ver. Ik heb nog 45m over. Heerlijk chipje op 4m. De birdie putt hou ik 5cm te kort. Par.

Heerlijke 9 holes met 50% fir en 56% gir (!). 17 putts.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door ron273.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ron273, nico, Dr golf, 84425, mdf, swinging daddy

Meer
2 maanden 3 weken geleden #43 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Dit weekend de matchplay kampioenschappen op de OGD. Eerste ronde tegen speler met handicap 20+ gaat heel eenvoudig. We spelen over 9 holes en zijn snel klaar (5&3). 's middags de tweede ronde is een stuk spannender. Tegenstander heeft lagere handicap, maar vorig jaar heb ik ook van hem gewonnen, dus het moet kunnen. Na 3 holes sta ik 2 down. Op de 4e hole slaat hij matig af en ligt met z'n 4e op 5 meter van de vlag. Ik speel mijn 3e rand green, nog een meter of 8 over. Put is te kort en nog 2 meter over. Tegenstander maakt hem van 5 meter en dus vol de druk erop. Ik mis en we delen de hole. Toch is dit het begin van de ommekeer, want het gaat bij mij beter lopen en bij hem minder. Zijn afslag op 5 gaat het bos in en ik kom terug op 1 down terwijl er een enorme bui losbarst.
Hole 6 win ik ook eenvoudig en we gaan A/S naar hole 7 die we delen. We gaan door naar de par 5 hole 8. Er lukt weinig meer bij hem terwijl ik in 3 slagen naast de vlag lig. Nu alleen niet verliezen op de laatste hole (par 3)! Ik sla een prima bal op 3 meter van de vlag en hij heeft een put van meer dan 10 meter over. We delen met par en ik ben door naar de halve finale.

Vandaag de halve finale wederom over 9 holes. Mijn tegenstander met handicap 10 (ikzelf 15). Ik begin goed en sta na 4 holes 1 up. Op de par 3 5e gaan we allebei de bunker in. Tegenstander maakt zijn up/down en ik net niet. Hole 6 maakt hij birdie en ben ik 1 down. Op hole 7 heb ik de betere afslag, maar hij legt zijn 2e vanaf 180 meter op nog geen 5 meter achter de vlag. Mijn 2e moet goed zijn en is dat ook, ik heb nog een meter of 3 over. Tegenstander maakt zijn put niet en mist zelfs de volgende, waardoor ik onverwacht weer op A/S kom met nog 2 holes te gaan.
De 8e verlies ik kansloos. Op hole 9 (par 3) leg ik hem een paar meter van de vlag en tegenstander op meer dan 10 meter randje green. Zijn put is iets te hard en hij houdt 2 meter over. Ik leg die van mij naast de vlag, hij mag putten voor de wedstrijd en mist. We gaan door naar 10 waar hij zijn 1e bal tegen de rietkraag legt en zijn 2e in het water slaat. Ik sta in de finale!

's Middags de finale gaat over 18 holes en mijn tegenstander is een goede single handicapper. De eerste hole liggen we te prutsen. Ik lig met 5 op een paar meter van de vlag en hij met 6 op een meter of 10. Vervolgens weet hij deze nog te maken ook en delen we de hole. Tweede hole mis ik een maakbare par put en één down. Hole 3 en 4 delen we en op hole 5 mis ik de green en is mijn chip niet goed genoeg, 2 down. Hole 6 en 7 delen we weer met par. Op deze manier is het bijna onmogelijk om terug te komen of ik moet birdies gaan maken. Op hole 8 een misser en 3 down om vervolgens op hole 9 mijn prima afslag door de ineens harde tegenwind in de bunker te zien landen. Met 4 down naar de 2e negen. Ik verlies hole 10 door wederom een put voor par te missen, op 11 heb ik een goede birdie kans die net mis gaat, maar hij mist (eindelijk) een par put en ik ben terug op 4 down. We delen 12 en op 13 is mijn afslag veel te dik en te kort. Met 5 down en 5 te gaan is de kans wel verkeken, zeker als hij op 14 een uitstekende bal op de green slaat.

Net als vorig jaar eindig ik als runner-up, maar in een veel sterker veld. Trots op het resultaat, maar helaas weer geen kampioen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
2 maanden 3 weken geleden #44 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Goed, ook ik heb nog wat foto’s.
The day after. Geslapen als een blok. Wel wat stijf in nek en onderrug. De straf. Goed prepareren voor volgend weekend.

Nog even de baan. Die speel je in 2 blokken. Vergelijkbaar met de Dutch. Alleen heb ik hier veel meer een compleet baan gevoel. Mijn waarheid is dat ik de Dutch geen goede noch leuke baan vind om te spelen. Oefencomplex is top, gegeven de ruimte. Bij Bernardus is dus mee ruimte dus is t complex mooier en beter ingevuld. Geld zat, die dhr Van der Walle.

De baan kent idd geen doglegs, geen gemis. Niet heul veul aqua, maar wat er is, is killing. De par 3 17 heeft water, wat erg verraderlijk is met wind. Heel gemakkelijk met spin tol je zo t water in. Erg leuk om op t KLm open te gaan zien. 18 ook zo, steile run of in een smal watertje. Als die pro de bal bij de stick willen meppen, kan dit leuk worden.

Heerlijke baan, die nog nazoemt in mijn hoofd. En mijn drives verdienen nuancering. Meen dat t bij 12 was. Met de lage zon zag ik t totaal niet. Ik stap uit. Yihahh. Doe ik nooit! De sukkel. Nu wel. Ik stap opnieuw In, voelt niet goed. Toch slaan, plopplopplop. Enfin. Happy mepper

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
2 maanden 3 weken geleden #45 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisterochtend 9 holes; om 07:20 als eerste de baan in. Baan was kletsnat, maar gelukkig zonder regen kunnen spelen.

Merk al snel dat ik deze ronde elke slag vergelijk met vorige (goede) ronde. Een stomme contraproductieve manier van denken. En ik doe het altijd: altijd meet ik mijn spel af aan die ene keer dat het heel goed ging waardoor het voor mijn gevoel zelden echt goed gaat.

Op hole drie moest ik denken aan interview met Brooks Koepka van een paar maanden geleden waarin hij vertelde in oefenrondes vaak met twee ballen te spelen, waarbij hij dan steeds met de slechtste bal doorspeelt. Toen ik dat las bedacht ik dat je dan vaak recovery slagen uit het bos moest slaan en dergelijke, maar moeilijkheid/uitdaging bleek ergens anders te zitten. Ben dat vanaf de 4e ook eens gaan proberen.

Pfoe, dat valt niet mee. Afslag en approach gingen nog wel. Ballen lagen vaak maar paar meter uit elkaar, maar vervolgens... kleine misser met zo’n drassige ondergrond is -bij mij- zeker bij korte chips en pitches snel geslagen. Word (on)bewust bang bal te vet te slaan waardoor ik ze te dun sla. En dan maken kleine missers al snel verschil: goede chip binnen een meter wordt teniet gedaan door iets te hard geslagen chip die drie meter voorbij de hole rolt. Vervolgens maak ik de eerste putt van drie meter, maar moet de tweede er dus ook van 3 meter in om te tellen. Bogeys en double-bogeys dus vooral. Op 8 dan bijna een par. Op 9 twee lekker geslagen drives, maar sla recht tegen laaghangende zon in. Vind er maar één op de fairway, tweede niet gezien. Kan plugged in de fairway of rough liggen of net te veel draw rollend links de troep in zijn gerold. Met de eerste bal verder gespeeld en op de green kans op birdie (eerste approach van metrr of 90 op halve meter, de tweede op meter of drie van de vlag. Putts echter beide net naast, maar dus wel makkelijke par.
Ga deze oefening denk ik vaker doen. Het haalt je focus bij score beetje weg en laat ook zien waar je meeste winst kunt behalen (korte spel). Verlangt opperste concentratie bij elke slag. Vaak was de eerste bal de beste, dan zaak om tweede bal natuurlijk net zo goed/beter te slaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos, Tijn

Meer
2 maanden 3 weken geleden - 2 maanden 3 weken geleden #46 door x-elf
Gisteren dus member for a day op Bernardus.
Bij aankomst is er een allervriendelijkst ontvangst bij de receptie. Espresso Machiato er bij, korte uitleg over de baan en oefenfaciliteiten.
Eerste indruk is prima. De dag kan beginnen.

Nu terugkijkend op gisteren eerst de kritische noot. Er is een strikte scheiding tussen golf en horeca. Die is ook letterlijk aanwezig in het gebouw. Ik schrijf bewust gebouw, ik heb het niet ervaren als clubhuis of iets van dien aard. Het golf deel bestaat uit een receptie achtige ruimte waar je zeer vriendelijk wordt geholpen. Er is een hoek waar je een Bernardus polo oid kan kopen. Er zijn zitjes, that’s it. Down stairs zijn de kleedkamers. Alles prima verzorgd en netjes.
Als je iets wilt eten of drinken moet je naar Noble. Dat zit in het aandere gedeelte van het gebouw. Noble is een Michelin ster restaurant. Voordat je Noble binnen gaat kom je eerst in een algemeen deel met bar, zitjes en tafeltjes. Hier kan je wat eten en drinken. Hoewel, wat eten? Het is in mijn beleving een kaart voor een zakenlunch-achtig nivo. Niks geen uitsmijter, kroketten of tosti’s. Kom je na je ronde binnen dan is de eerste vraag die je krijgt: heeft u gereserveerd? Hoezo? Ik heb net gegolfd en wil ff wat drinken en eten. Ik kies dan maar voor de pasta als lunch. Na de middag ronde idem dito. We willen nog wat eten! Heeft u gereserveerd? Euh nee. Oei dat wordt lastig. Wij stellen voor om aan de bar te zitten en te eten. We krijgen toestemming en ik heb de indruk dat ze dat uit beleefdheid doen en dat het niet gebruikelijk is. Dat je voor een sterren restaurant moet reserveren, snap ik. Om na je ronde wat te eten zou een spontaan iets moeten zijn.
Voor mij persoonlijk hoeft dit niet zo. Ik kom vooral voor het golf.

Het golf deel.
Wow, wat een geweldige baan. Goede range, uitstekende oefen faciliteiten.
De holes zijn afwisselend. Geen moment het idee gehad dat holes op elkaar lijken. De par 3 holes zijn allemaal plaatjes van holes. Is over na gedacht hoe die te plaatsen in de beschikbare ruimte. De overige holes zijn afwisselend in lengte. Wat mij opviel was de brede fairways en de ruimte die je hebt. Strategisch geplaatste bunkers of waste areas. Ik kon op elke par 4 en par 5 de driver slaan, wel goed je lijn kiezen.
Voor een nieuwe baan zijn de fw’s erg goed. De rough is nog minimaal en oogt wat schraal. Mis je de fw dan is je bal goed te vinden. Door de onbekendheid met de baan is het soms lastig te bepalen waar je moet zoeken. De baan is goed te spelen. Waar op The Dutch de fw missen dodelijk kan zijn heb ik dat hier net zo ervaren. Wat ik mij nu realiseer dat er geen dog leg holes zijn.

De green complexen zijn ook erg goed. Diepe run off areas, hier wil je niet short sided liggen. Bunkers goed gespositioneerd, mis de green en je bal kan zo maar in een bunker rollen. En ik kan het weten, gisteren 10 bunkerslagen mogen noteren. De greens zijn snel en fair. Je krijgt wat je ziet. Heerlijk putten. Ik had de snelheid goed onder controle. 33 en 32 putts.

Ze doen niet aan kleuren tees. Top. De te geeft de lengte van de baan die je speelt. Wij speelden ‘s ochtends van tee 60 en s middags van 56. De ochtend was het een flinke uitdaging, de middag was beter te doen. Op 60 krijg ik 12 slagen mee en op 56 10. Op de aoc krijg ik 8 slagen mee. Het aantal slagen wat ik mee krijg vind ik passend. Gisteren ging het niet om de score wel voor de fun. En dat heb ik gehad. Heerlijke baan om te spelen. Heerlijke drives geslagen. De greens houden erg goed. Goed geslagen ballen blijven op de green. Top.
Het spel was weer beter dan de laatste keren. Mn de middag ronde was een prima ronde en op mijn hcp nivo.

S middags zaten wij vast achter 4 ballen waarvan de flight voor ons absoluut niet het nivo heeft om op zo’n baan te spelen. Door het gebruikte tracking systeem heeft de caddy master overzicht van wat er in de baan gebeurt. Op hole 10 kwam hij aanrijden om te zien wat er aan de hand is. Wij willen graag passeren echter de 4 bal wil ons niet door laten, ook niet toen wij het aan ze gevraagd hebben. Even later komt de caddy master weer aan en stelt voor dat wij hem volgen naar hole 15 om dan later terug te gaan naar hole 11. Niet ideaal en voor het spel wel beter. Ter compensatie krijgen wij een drankje na afloop. Top.

Met Taxgolf was het wederom leuk en gezellig om te spelen. Hij stond ook prima te spelen. Helemaal toen ik zijn driver had bekeken en de settings in de goede stand had gezet. Heeft een andere driver gekocht en weet hij veel dat de driver is afgesteld op 12.5* loft. Terug gezet naar 10.5 en draw setting. Kleine aanpassing in zijn set up en hij sloeg bommen van de tee. Ik hoefde nog net z’n veters niet te strikken!

.

Laatst bewerkt 2 maanden 3 weken geleden door x-elf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: boersma, taxgolf, 84425, Artbij, Frank@Andalus, swinging daddy, Tijn

Meer
2 maanden 3 weken geleden #47 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Zo, vandaag lid voor een dag op Bernardus. Dus. Afgesproken met X-elf. Hij wilde 2x 18 lopen. Ik niet. Compromis was de buggy. Lid voor een dag. Geen idee waar het concept voor staat. Je betaalt €150. Alles wat je erbij wilt , zoals een massage, een buggy, kost extra. Ook apart, Noble kitchen heeft het alleenrecht op de horeca. Daar waar ik bij Toxandria prima kon lunchen tussen de €6,50-€9,50, was de prijsstelling nu even steviger. Te stevig. Ik hoef geen hatseflats na 18 holes. Ik wil een uitsmijter. €16,50 voor een hamburger vind ik too much. Ik heb mij niet bijzonder gevoeld. Geen goodiebag of zo, niets. Ik snap het concept niet. In mijn ogen betaal ik een stevig bedrag voor een baan, waar ik of 2x 18 holes of nog meer kan lopen, of 18 holes en de rest van de dag oefenen en oefenen en de spa in. Sauna, Hammam en zo.de service is overigens bijzonder vriendel8jk, dat wel.

Dit was gelijk de kritische noot, want allemachtig, wat een feest om hier golf te mogen spelen. Wat een leuke nieuwe baan is dit zeg. The Dutch, eat your hart out. Not even close. Het baanontwerp is samenhangend, evenwichtig, geen slechte of matige hole. Je speelt niet van tees, maar van Afstanden. We speelde. Eerst van 60 en later de 2e 18 van 56. Dan speelt de baan vriendelijker, maar vergis je niet. Ik heb niet zo mijn score bijgehouden. Happy golf. Heerlijk staan ballen. Mooie tee boxen, greencomplexen met hele mooie diepe run offs, waar de pro’s het best eens moeilijk mee kan krijgen. Rough moet nog groeien, de fw waren nu breed, maar kunnen smaller met een 1e cut. De baan lijkt nu ‘makkelijker’, maar kan ongemeen bijten. Mooie par 3’s. Ik vond ze allemaal mooi. De greens waren erg goed, beten in de bal. Veel spin. Ontvankelijk. Ik heb een handjevol of wat aan parren, bogey’s en dubbels. Maar bovenal 2 birdies! Erg blij mee, vooral de chip in. Houten 3 liep als een beer en later, na een tipje van die lange, ging de driver bommen. Leuk. Mijn rug hield het prima, lekker warme douche erop. Maar stijf en stram was ik wel, heel erg op de ontspanning moeten letten. De routing van de baan is leuk, de fw top onderhouden, het is een jonge baan, maar dit wordt een klassieker, wat de Durch imo nooit zal worden. Aardig is dat de marshall via een apparaatje de voortgang monitort. Dus toen we kruipend achter een 4 bal liepen, werd er vriendelijk ingegrepen, doorgesluisd naar 15 en kregen we een glas achteraf.

De nazit met maestro X-elf was gezellig, al ging heel langzaam het kaarsje bij mij uit. Hij speelde imo door de bank genomen goed, steady, al had hij wel een bunkerdag, waar hij dan weer prima uitkwam. Evemeens een berg aan parren, maar bovenal ook een vogel ,et een strakke put, topdag gehad, dan amigo, fist in the air.

Het is een bom duiten, maar daar krijg je qua golf veel voor terug. De oefencomp,exen zijn erg goed en ruim, ik zou daar uren kunnen toeven. Top!!!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, boersma, 84425, Artbij, Di11, mdf, swinging daddy, Tijn

Meer
2 maanden 3 weken geleden #48 door mdf
Beantwoord door mdf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Zojuist een rondje in de regen op Het Wedde in Voorschoten gelopen; een redelijk makkelijke par 3 baan.
Gemiddeld alles in bogey gelopen wat ook mijn doel is.
Tegen het einde kregen we een hele felle maar korte stortbui over ons heen. Afslag op hole 8 eindigde daardoor net iets te kort maar toch par gemaakt.

Hopelijk knapt het weer morgen nog een beetje op zodat we 9 holes in Zoetermeer kunnen lopen.

Als er mensen in de omgeving van Voorschoten/Leiden een keer een rondje willen lopen laat maar horen!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: piglet, taxgolf, 84425

Meer
2 maanden 3 weken geleden #49 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Een tijdje (sinds de Corona pauze) niet meer actief geweest op het forum,maar wel op de baan. Spel is toch weer vooruit gegaan, met name het putten en de korte approaches.

Afgelopen woensdag zonder veel illusies naar de Golfresidentie Dronten voor een inloopwedstrijdje. Het waait heel stevig, zeg maar hard. De eerste holes met de wind in de rug gaan prima. Reguliere par op de 1e en een wat ingewikkelder par via de greenside bunker op de 2e. Hole 3 is een 150m par 3 met zijwind. Ik schat het redelijk goed en de afslag eindigt randje green. De lange put is mooi op lijn maar een tikkie te hard waardoor de volgende ook mis gaat. Hole 4 is altijd al lastig, maar vandaag helemaal. Afslag iets ingehouden en op de fairway, ijzer 5 naar rand green en de approach op 2 meter van de vlag. Die vlag gaat flink heen en weer in de wind en terwijl ik mijn par put al tel, wordt deze door de zwiepende vlaggestok geklemd tegen de rand en vakkundig er weer uitgewerkt. Heel bijzonder.
Hole 5 is op open terrein vol tegen de wind in. Tevreden met bogey. Hole 6 ook vol in de wind en de green van deze par 5 is in deze omstandigheden niet in 3 slagen te halen voor gewone stervelingen. Helaas hopt mijn tweede slag met de wind mee net de rough in en is niet meer terug te vinden. Hole 7 wederom een par 3 met zijwind en mijn bal die rechts van de vlag begint eindigt 20 meter links ervan. Ik weet toch nog bogey te maken. Op 8 eveneens bogey en de laatste hole na een fijne afslag een tap-in par.

Toch nog 19 punten in deze pittige omstandigheden en weer iets omlaag in handicap (15.1 nu).
Komend weekend matchplay kampioenschappen. Wederom niet eenvoudige omstandigheden, dus we gaan het zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

Meer
2 maanden 3 weken geleden #50 door x-elf
Afgelopen weekend een 18 holes strokeplay wedstrijd op de aoc.
Na de ervaring op de kennemer kijken hoe ik er voor sta. Dat antwoord is simpel: niet best!
Het lijf doet niet wat het hoofd wil. Was de finish op de kennemer niet best, was die nu nog een tandje erger. Ik eindig de ronde met bogey, bogey, triple, double, double. Dat zijn al 9 slagen verlies op 5 holes, waar ik 7 slagen mee krijg op 18h. Bah.

Dan afgelopen dinsdag. Kwart finale utrechtboogbeker. 12 holes mp met hcp verrekening.
Opponent krijgt 5 slagen mee op die 12 holes. Mijn spel is wederom niet super en al wel beter dan de dagen daarvoor. Door de hcp verrekening is het een leuke spannende pot. We gaan gelijk op. Opponent wint hole 9, hij krijgt daar een slag. Hole 10 win ik met een easy par. A/s en dat heb ik nodig aangezien opponent op hole 12 nog een slag krijg. Hole 11 lange par 4. Ik neem geen risico en lig met 3 op de green, een lange putt voor par. Opponent ligt met 3 in de fw bunker een 50m voor de green. Ik reken me rijk. Opponent slaat bal vanuit de bunker op de green, heeft een 7m putt over voor bogey. Ik reken me nog steeds rijk. Mij putt is net best en hou een 3m putt over. Bam! Hij maakt de lange putt. Ipv voor de win te putten moet ik mijn putt maken om de hole te halven. De bal is erg goed op lijn en stopt op de rand, de bal kijkt naar beneden de hole in en besluit niet te vallen. 1 down.
Ik moet nu hole 12 winnen om in de wedstrijd te blijven. Opponent heeft een goede afslag in de fairway. Hij zal max bogey maken schat ik in. Ik heb dus een birdie nodig om te winnen. Dat lukt niet en ik geef de partij.
I love mp.

Gisteravond 9 holes met de dac. Het spel is nog niet super en ik heb de doubles van de kaart weten te houden. 2xpar en 7xbogey.

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden

logogolfchat

Ga naar boven