Mijn ronde van vandaag in 2020

Meer
2 maanden 4 dagen geleden #31 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag stond minimaal 9 holes op t program. 18 holes maximaal. Mijn Haagse speelpartner moest wellicht eerder stoppen door omstandigheden. We zouden zien hoe ver we zouden komen. Het was druk, erg druk. Veel green fee spelers, goed voor de kas. Veel senioren leden die door de week al de nodige meters erop hebben zitten. Ook een paar no shows, zo ving ik op. Wij liepen achter een serie van 3 flights, green fee spelers. Het ging buitengewoon traag. Gelukkig werden we tot 2 x toe doorgelaten. De 1e 9 speelden we in 1,40 minuten, best knap.

Speelvreugd heb ik niet gehad. Ik hoor nog wel eens dat het koude kak is op de Haagse. De Koninklijke. Die paar x dat ik erngespeeld heb, viel mij dat zeer, zeer mee. Ik antwoord altijd dat het op andere clubs net zo is. Ook bij Rozenstein. Na hole 3 moet je een Viaductje onderdoor. Niet goed Nederlands geloof ik. Als je van 3 komt, staat er keurig een Blauw bord Met rode en. Witte pijl, aan de andere kant het witte bord met rode rand. Enfin, u kent het. Kom je van 3, heb je voorrang. Wij zijn al in de tunnel, Komend van 3 om vervolgens 2 kakmensen tegen te komen. Waarna een bijdehand %#@wijf begint te blaten over regels. Verschrikkelijk. Ondertussen speel ikniet bijzonder, mis teveel puts, maak wel een birdie op 7 en mis de par op 8 en birdie op 9.

Ik wist de volgende regel niet. Speel je 18 holes, dan speel je 2x 9 holes in 2 x 2 uur. Enfin, wij hadden dus doorgelopen. We komen op 10, niemand, slaan af, onbewust van die regel. We hadden dus 20 minuten moeten wachten. Geen idee wat we hadden moeten doen als we er langer over hadden gedaan. Dus wij stoppen onze clubs in de tas (geile afslag had ik). Komt er een echtpaar aan. Ja, wij hadden een starttijd om 12.50. Oh, reageren wij. En nu. Ja, u had moeten wachten. Tsja, u bent dan ook maar net op tijd, het os 12.43. Nee, u had niet moeten afslaan. Sorry? Niemand op de tee. Wij hebben ze maar veel speel plezier gewenst. De mensen nooit meer gezien, speelden wel verstandig van rood, maar zelfs van rood was de baan voor hen te lang. Hier zo geen zin in, vervolgens wel een birdie op 10. Uiteindelijk moesten we op 14 stoppen, maakte wel een mooie par op 13.

Het was lekker in de natuur, putten was minder, maar de rest was prima. Golf in covid tijd vraagt toch wel wat van het aanpassingsvermogen.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, swinging daddy, Tijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 5 dagen geleden #32 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisteren het genoegen om voor het eerst op de Sallandsche te spelen. Heerlijk weer en prachtige baan met hele fijne greens. Hole 1 was een beetje een deceptie met een wintergreen omdat de green in onderhoud was. Jammer dat de starter die van alles over de baan verteld had daar met geen woord over repte. Met een zeer matige afslag start ik daar met double bogey. Daarna begint het steeds beter te lopen met een combinatie van parren en bogeys. Bij de turn ben ik 7 boven de baan en heb 19 punten verzameld.
De tweede negen zijn meer open en dus ook meer wind. Ik begin met een bogey op de lastige 10e en maak een birdie op de 11e (par 5) na een heerlijke approach.Daarna volgen weer parren en bogeys en een onnodige dubbel ertussendoor. Uiteindelijk een rondje van 84 (+12) en 40 punten op de kaart.

50% fairways, 17% GIR en 31 putts.

par 3 holes: 3x par en 1x bogey
par 5 holes: 3x par 1x birdie,
par 4 holes: 8x bogey, 2x double

Mijn beste ronde ever en heel tevreden over mijn course management waardoor de meeste bogeys heel eenvoudig waren. En er zit zeker nog meer in zoals ik nu speel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pol, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

• nico
  • nico's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Meer
2 maanden 6 dagen geleden #33 door nico
Beantwoord door nico in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

roughseeker schreef : Gisterenavond met het vaste dinsdagavondclubje 9 holes gespeeld op de Hoge Dijk. Ik wilde eigenlijk een slag voor slag verslag schrijven, maar met de kennis van nu weet ik dat Nico dan extra serverruimte zou moeten gaan regelen. Laat ik het maar zo samenvatten: over 9 holes had ik 5 punten; +28. Een diepterecord, het liep dus niet zo lekker. Het blijft een merkwaardig spel, de ene ronde gaan al je slagen gedachteloos goed tot tenminste redelijk, de andere ronde loop je net zo ontspannen de baan om te ploegen en is iedereen binnen 180 graden in serieus gevaar zodra je aan de swing begint.

Ik kan niet wachten tot ik revanche op mezelf kan nemen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Hahahaha voor jou heb ik juist extra server ruimte ingekocht, kom maar op met je verhalen :)

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf, Gijs_Bos

Meer
2 maanden 6 dagen geleden #34 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Nou zeg het ging gewoon weer goed. 9 holes par 3 baan. Deze par 3 baan is recent geupgrade en nu echt een leuke baan om te spelen. Ik begon al met birdie. Uiteindelijk +2 en de hoogste score een bogey. Zelfs op de langste hole 150 m een par. Zou dan echt het kwartje gevallen zijn?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Gijs_Bos

Meer
2 maanden 1 week geleden #35 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisterenavond met het vaste dinsdagavondclubje 9 holes gespeeld op de Hoge Dijk. Ik wilde eigenlijk een slag voor slag verslag schrijven, maar met de kennis van nu weet ik dat Nico dan extra serverruimte zou moeten gaan regelen. Laat ik het maar zo samenvatten: over 9 holes had ik 5 punten; +28. Een diepterecord, het liep dus niet zo lekker. Het blijft een merkwaardig spel, de ene ronde gaan al je slagen gedachteloos goed tot tenminste redelijk, de andere ronde loop je net zo ontspannen de baan om te ploegen en is iedereen binnen 180 graden in serieus gevaar zodra je aan de swing begint.

Ik kan niet wachten tot ik revanche op mezelf kan nemen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, boersma, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
2 maanden 1 week geleden #36 door eeka
Beantwoord door eeka in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Eeka ging weer eens een wedstrijd spelen. Met een man met handicap 4 in de flight. Dus op voorhand al dikke zenuwen. Na 4 holes zeer eenvoudig par gemaakt te hebben vraagt de man aan mij "welke handicap heb je eigenlijk". Dus ik zeg 23. Verbazing alom. De eerste 9 maak ik 7x par, 1 dubbel door een waterbal en een triple door een domme keuze. 27 punten over de eerste 9 holes. Eigenlijk moet je dan stoppen toch?

Tweede 9 14 punten met 2 strepen (het was een stablefordwedstrijd). Met 41 punten mijn handicap toch maar mooi weer 2 punten omlaag. Op sommige dagen krijg ik het gevoel dat ik wel een beetje kan golfen. Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, roughseeker, x-elf, Pol, Cesare, taxgolf, Coeneman, Frank@Andalus, swinging daddy, Gijs_Bos

Meer
2 maanden 1 week geleden #37 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag voorronde mp op De Purmer. Er wordt gespeeld in een netto en bruto groep. De al jarenlange tanende interesse zet ook voor deze editie door. 23 voor bruto en 24 voor netto..... we spelen tegen de baan en de beste 16 gaan door naar de eerste ronde. Vanmorgen ook nog 3 afmeldingen helaas en 1 speler die meedoet maar erg veel rugproblemen heeft. Conditie van de baan is matig, kapot gemaaid dus gelukkig plaatsen op de fairways. Greens slecht, vlaggen staan alweer dikke week op dezelfde plek. Hobbelig en traag. Ik loop toevallig met twee team maatjes. Witte lus 10 punten , voor de duidelijkheid, we spelen tegen de baan. Dus par is 2, bogey 1 punt ( uiteraard birdie 3πŸ˜€). Daarna rode lus. 14 punten. Het is bij mij werkgolf de laatste tijd. Struggle met swing, gelukkig repareer ik veel met kort spel en Putten. Zit bij de beste 16. Hoogste score 30 punten ( zoon LarsπŸ˜€), die moet nu tegen nummer 16 van vandaag. ( had toevallig 16 punten) zo wordt de lijst afgewerkt , 2 tegen 15 enzovoorts. Ik moet tegen een man met hcp 7 dus dat wordt een leuke battle! Wordt vervolgd πŸ˜€
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, okidoki, x-elf, taxgolf, 84425, Artbij, Frank@Andalus, SevenUp75

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Handicap Member
  • Handicap Member
  • Hcp zou eigenlijk lager moeten zijn dan.....15.5
Meer
2 maanden 1 week geleden #38 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vanochtend de kwartfinale van de clubkampioenschap Matchplay op 't Zelle gespeeld.
Mijn tegenstander was niet, zoals in mijn vorige tekst vermeld, een stabiele jonge jongen met Hcp 11.1 maar een man van in de 50 ...met dezelfde handicap. Net als in de vorige 2 rondes was dit een vriendelijke vent (hebben we er gelukkig dus veel van op de club) en werd het een aangename ronde. We hielden elkaar gedurende de ronde redelijk in evenwicht. Soms halven we een hole met par...soms kon je er eentje winnen met een bogey. Na op hole 3 even 1 down te hebben gestaan, varieerde de score tussen All Square en 1 up voor mij.
Waar ik de vorige ronde heel stabiel alles binnen de baan hield, lukte me dat vandaag een stuk minder....Een paar keer moest ik het bos uit chippen.
Geen gevoel van controle. Op hole 15 (par 3) mis ik net een lange putt voor birdie en blijft het All Square. Op hole 16 staat de pin op een plek met veel glooiing en ik leg mijn approach een stuk dichterbij dan mijn tegenstander. Ik maak de par en mijn tegenstander mist de par-putt....1 up voor mij.
Hole 17 is een korte scherpe dogleg naar rechts met een boom in de hoek. Mijn afslag ligt naast de boom met een prima lijn naar de vlag. Mijn tegenstander moet eerst en laat zijn approach iets te kort, maar op de voor-green. Ik raak mijn gapwedge met de teen en de bal gaat rechts het bos in...dit is een biotoop met rode paaltjes, dus droppen. Na de drop sla ik de bal te kort...in de sloot...hole verloren...All Square.
Hole 18 is een niet al te lange scherpe dogleg naar links. Mijn tegenstander slaat een redelijke afslag. Mijn houten 3 start op het midden van de fairway, maar met een overdraw belandt hij aan de binnenkant van de hoek van de dogleg....in de biotoop. Na de drop sla ik een redelijke approach, maar de putt van 2 meter om nog kans te maken om te halven mis ik. Ik verlies de match 1 down. En down ben ik ook wel een beetje. Het was echt niet nodig om deze partij te verliezen. Mijn tegenstander geeft sportief aan dat hij niet had gedacht deze match nog te kunnen winnen. Ik baal nog een beetje....maar het is zoals het is...volgende keer beter.
Het was in ieder geval een leuke ervaring om met de clubkampioenschappen mee te doen.
Binnenkort start de najaarscompetitie en ik ben bij 1 team gevraagd als reserve met 1 invalbeurt gegarandeerd...ik ben benieuwd hoe dat gaat.....

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
2 maanden 1 week geleden #39 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Zo dan, ik moet vaker met een golfchat match mee doen. En dan, kwestie van bijgeloof, spelen met Kevin, Doby & Joris.
Vanochtend naar Rozenstein spelen met mijn Haagse maat. Die zo onderhand nauwelijks recht uit door de baan komt.
Na een korte warming up, sla ik af. Alle teeboxen achterop, de baan is lang. Ik timmer een fade met de 3w rn heb nog masr 115 wind tegen over. Wow! Mijn i9 is dood bij. Birdie. Wtf!!??!! Gebeurd me nooit. Op naar angsthole 2. Wederom een powerfade, voorbij de 150 meter paal, kleine 130 meter over. Ik pull mijn i8, chip is iets te lang, bogey. Wat volgt is een string aan parren. Pas op 7 maak ik weer een bogey. Mijn sandy op 4 is top. Ik eindig mijn 9 holes met een rondje van 40 slagen, 4 boven de baan.
Flabbergasted!! Meer dan happy!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, 84425, Artbij, swinging daddy, SevenUp75, Gijs_Bos

• SevenUp75
  • SevenUp75's Profielfoto
  • Handicap Member
  • Handicap Member
  • Hcp zou eigenlijk lager moeten zijn dan.....15.5
Meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #40 door SevenUp75
Beantwoord door SevenUp75 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisteren clubkampioenschap matchplay gespeeld op mijn nieuwe club 't Zelle. Ik ben amper 2 maanden lid en ken nog niet zo veel mensen....maar uit de loting voor de eerste ronde komt een tegenstander die ik toevallig wel ken. Een aardige vent waar ik al 2 keer een ronde mee heb gelopen en waarmee ik al heb afgesproken om binnenkort op een baan in Duitsland te gaan spelen (eentje waar onze club hospitality mee heeft). Hij handicap 17 (ik 15.5) en doet net als ik mee voor de leuk en kijken hoe ver hij kan komen. Hij slaat medium lengte, doet geen gekke dingen en is behoorlijk steady met zijn bezemsteel-putter.
Het regent wanneer we beginnen en ik lijk daar beter mee om te kunnen gaan dan hij. Na 5 holes sta ik 3 up. daarna wordt de regen minder en helaas mijn spel ook. Ik ga nog met 2 up door de turn, maar na 14 holes sta ik 1 down. Gelukkig speel ik hole 6 erg goed (we zijn op 10 begonnen) en maakt hij zelf een potje van hole 7 (SI 1). Hierdoor kom ik op 1 up en deze stand weet ik door de volgende 2 holes te halven over de streep te trekken. Ik ben een ronde door, maar ik had geen moment het gevoel in controle te zijn wat de bal doet....vervelend.

Om 14.00 begint de tweede ronde in het zonnetje. Mijn tegenstander heeft Hcp 10.6 en iemand waar ik tijdens de lunch mee sprak vertelde over deze persoon dat hij erg fanatiek was (en maakte daarbij een overgeef-gebaar).
Dit bleek een goed voorbeeld van dat je niet altijd op anderen af moet gaan. Het was wel duidelijk dat mijn tegenstander speelde voor de winst...maar verder was het een vriendelijke vent waar tijdens de ronde gewoon een leuk praatje mee gehouden kon worden.
Deze tegenstander sloeg duidelijk meer afstand dan mijn tegenstander van de eerste ronde. (afstanden ongeveer hetzelfde als ik)
De eerste hole vind ik de greenside bunker en heb ik 2 slagen nodig om er uit te komen....geen lekker begin...1 down.
Gelukkig trek ik dit op de 2e hole (par 5) weer netjes recht met GIR en steady par voor winst van de hole.
De volgende 4 holes houden we elkaar in evenwicht en zo staan we All Square na 6.
Vanaf dat moment krijg ik moete met putten (medium putts er te ver voorbij, korte putts missen) en na 10 holes sta ik 3 down, jakkes.
Die stand voelde op dat moment vervelender dan zou moeten, besef ik nu. Terugkijkend zorgde alleen die paar 3 putts voor de stand....verder was mijn spel in orde. Ik hield mijn drives op de fairway en maakte behoorlijk lengte en mijn approaches waren op de green of niet ver er vandaan.
Hoe vervelend de stand ook voelde, het lukte me om ontspannen mijn eigen spel te blijven spelen. Dit was iets wat mijn tegenstander niet lukte. Op hole 11 (par 5) sloeg hij zijn afslag in het water en, omdat ik veilig een easy bogey maakte, won ik de hole. Op hole 12 topte mijn tegenstander zijn drive en belande hij wederom in een sloot...iets wat hem op die hole nog nooit overkomen was, zei hij. Ik bleef steady spelen (zonder echt bijzondere dingen (lees birdies ;) ) te doen) en maakte pars en bogeys. Mijn tegenstander sloeg nog af en toe een afzwaaier of een waterbal en zo won ik 4 van de volgende 5 holes. Op hole 17 was daarmee de match gewonnen met 3&1!!

Volgende ronde (kwartfinale) is zaterdag 12 september. Mogelijk is mijn tegenstander dan een jonge jongen met medium lengte (en HCP 11.1) die super stabiel speelt (maar dat heb ik nog niet bevestigd gezien). Hoe dan ook is het kampioenschap voor mij nu al geslaagd.
Ik heb zin in de volgende ronde en zal jullie ook hier weer verslag van doen.

Als jij een balletje was, waar zou jij je dan verstoppen?
Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door SevenUp75.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, notup, Pol, Jimi Thing, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden

logogolfchat

Ga naar boven