Mijn ronde van vandaag in 2020

Meer
1 maand 3 weken geleden #21 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
27.09.2020 - OGD Strokeplay dag 2

's Nachts gepromoveerd van de 3e naar de 1e plaats : de nummers 1 en 2 hebben besloten om vanwege hun functie bij de club buiten mededinging mee te spelen. Ik mag wel met ze samen in de laatste flight en het is leuk om met deze toppers te lopen. Ik begin matig met een afslag op 1 die te ver links is en waardoor ik een moeilijke approach over water en struiken over hou. Ik kies voor zekerheid en speel een korte bal terug naar positie om na een slechte chip een double te maken. De driver op hole 2 is veel te laag en ik raak een tak waardoor ik wederom uit positie ben en een bogey maak. Daarna gaat het iets beter lopen en speel ik een combinatie van par en bogey holes met een heerlijke approach op de moeilijke hole 7 die ik - wederom op zekerheid - te kort speel voor birdie. Bij de turn sta ik op 43 slagen (+8).

De tweede negen begint als de eerste met een dubbel, maar op de volgende maak ik na een heerlijke drive en approach een fijne birdie. Daarna blijft het iedere hole werken voor een par of bogey en op hole 16 sla ik een hele hoge approach in de bunker waardoor de bal in nat zand geplugd ligt. Met veel moeite weet ik er nog een triple van te maken. Op de laatste hole staan de spelers van de andere flights ons op te wachten. We mogen deze par 3 voor publiek spelen! De afslag wordt mijn beste van het weekend : de bal eindigt 30 cm voor de cup voor birdie en 42 slagen op de 2e negen voor 85 totaal.

Dit blijkt ruim voldoende voor de eindoverwinning met 167 slagen over 36 holes. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en ook dat ik vandaag met duidelijk mindere vorm dan gisteren toch met hard werken en slim spelen de boel bij elkaar heb gehouden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, x-elf, Pol, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
1 maand 3 weken geleden #22 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Dan ook maar even mijn verslag van gisteren. Gezellig gespeeld met x-elf.

Het ging niet helemaal zoals ik het me van tevoren had voorgesteld. Speelde laatste weken redelijk constant. Niet geweldig, maar ook geen grote afzwaaiers of andere missers. Die had ik kennelijk allemaal opgespaard voor gisteren...

Begon op 1 nog met een prima drive, degelijke tweede slag gevolgd door een omgehaalde bal de bunker in. Vanuit de bunker (vond 's ochtends 6x mijn bal terug in de bunker, 's middags 4x) die door de regen meer weg had van net gestort cement, beetje downhill ligging hens ik 'm over de green. Aan het werk dus om er nog een bogey uit te halen en hole vervolgens mijn chip uit voor par. De rest van de ronde gebruikt om de baan verder te leren kennen, sloeg de ballen naar plekken waar ik niet eerder had gelegen en veel kunnen leunen op de local knowledge van x-elf ("nee, daar mag je droppen, want het is een penalty area" elke keer als ik dacht dat ik maar beter een provisional kon slaan). Niets liep zoals het moest lopen. Stond voor mijn gevoel best lekker te putten, maar mis 's ochtend drie korte putts (circa 1 meter) voor 36 putts in de ochtend en 38 putts in de middag. 1e 9 47 slagen (2 par, 3 bogey en 4 double bodey).
2e 9 ging na 2 holes gelukkig beter (10 dubbel, 11 triple), maak 1 birdie, 4 parren, een bogey en een double bogey. Had toen ook het gevoel dat het 's middags wellicht best beter kon gaan. Maak uiteindelijk 89 met 8/13 fairways, 6 GIR, 36 putts, 6 bunkers en 2 penalties.

Middag begon op 1 weer goed. GIR en hole een hele lange putt uit (doel was 'm er dichtbij genoeg te krijgen zodat ik in ieder geval mijn par zou maken en hij ging er in). Gevolgd door double bogey 2X en triple bogey, zodat ik na 4 holes alweer +6 stond. Na degelijke GIR op 18 mis ik mijn putt voor par van circa 50 cm voor een tweede ronde 90. 10/13 fairways, 4/18 GIR, 38 putts, 4 bunkers en 2 penalties.

Een score om weer snel te vergeten. Tijd om mijn oude pro eens te raadplegen wat mijn afstandverlies veroorzaakt, want op een hole van circa 300 meter een ijzer 2 en een pitching wedge te slaan is toch anders dan een ijzer 2 gevolgd door een ijzer 4 (die de green niet haalt).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, canth, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, swinging daddy

Meer
1 maand 3 weken geleden #23 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Gisteren op de AOC 36 holes clubkampioenschap strokeplay.
Na ronde 1 gaan de 12 beste + ties door naar de laatste ronde. Doelstelling is om bij de beste 10 te eindigen. Ik ben nr 13 op de lijst qua hcp.

Ook 84425 had zich ingeschreven voor het clubkampioenschap en we speelden ‘s ochtends samen.
Leuk om na 10 jaar weer samen te spelen. 84425 was the talk of the day at the club. Classic clubs and classic shoes. Nice.
Het is lang geleden dat ik er door een persimmon driver uitgeslagen ben. Als hij m raakt dan is het ver. Smullen om die penetrating ball flight te zien.

Eerste 9 holes, gele tees.
De start is prima. Korte par 5 met een par.
Daarna wordt het werken en harken om de bal in de hole te krijgen. Bogeys, double en triples volgen. Ik sla de bal all over the place.
Maak uiteindelijk een 48 (+12) met 57% fir, 22% gir, 18 putts, 1 sand en 1 penalty. WTF.

Tweede 9 holes, witte tees.
X-elf moet aan de bak om de doelstelling te halen.
Het spel gaat iets beter. Ik kan me beter aanpassen aan de omstandigheden. Goede wind en een natte baan. Er is 9 mm regen gevallen ‘s nachts, de baan heeft even tijd nodig om dat weg te werken.
De swing begint beter te lopen. Het lijf begint beter aan te voelen. Nu zijn het par en bogey wat ik scoor.
Rondje 41 (+6j), fir 17%, gir 22%, 16 putts, 1 penalty.

X-elf maak 89 op de eerste ronde. Dat is niet best. Het is wachten tot de laatste flight binnenkomt om te weten of het genoeg is.
Met 89 sta ik (met 4 anderen) op plek 12. We made the cut on the number. Ook 84425 staat op de cut line. ‘S Middags mogen we weer samen de baan in.

Derde 9 holes, gele tees.
Het lijf begint steeds beter te voelen en de swing begint ergens op te lijken. Beter draaien en meer snelheid.
Rondje 39 (+3), fir 100%, gir 33%, putts 15, 1 sand. Dit gaat weer ergens over.

Vierde 9 holes, witte tees.
Het is lastig om het nivo vast te houden. De vermoeidheid is voelbaar.
Rondje 41 (+6), fir 67%, gir 11%, putts 15, penalty 1.

De middag ronde gaat in 80 slagen. Een verbetering van 9 slagen!
X-elf eindig op de 8e plek. Doelstelling behaald, hoewel het een close call was om u erhaupt de 2e ronde te mogen spelen.

84425 leuk om weer samen gespeeld te hebben. Ik heb genoten van de goed geraakte persimmon drives, de blade ijzer 2 en het geluid van de spikes op de stenen.

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nieuwlander, Pol, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, Di11, swinging daddy

Meer
1 maand 3 weken geleden #24 door Tijn
Beantwoord door Tijn in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
26.09.2020 - Strokeplay kampioenschap OGD dag 1

Vandaag de strokeplay kampioenschappen met 18 deelnemers. De slechte weersvoorspellingen hebben waarschijnlijk diverse mensen ervan weerhouden om in te schrijven, maar we hadden vandaag heerlijk golfweer : droog, een licht windje en temperaturen om net wel / net niet in korte mouwen te spelen.

De eerste negen holes gaan heerlijk. Een bogey op de eerste na de bunker te hebben gevonden, een bogey op de 4e nadat ik net buiten de green lag en een bogey op de 7e na een enorme shank die gelukkig redelijk van een boom terugkwam. De overige holes in par met twee goede birdiekansen die net niet vielen.

De tweede ronde op deze 9 holes baan begon een stuk slechter met een 8 op hole 10 na een mislukt schot dat in plaats van over het water vol in het water ging. Met op hole 13 een dubbel bogey en 5 parren ben ik na 16 holes toch slechts 9 boven de baan. Helaas op hole 17 een vreselijk slechte approach en een gemiste put en op hole 18 een onnodige 3 put kom ik op 82 slagen (+12).

Dit is niet alleen mijn beste score ooit op deze baan, maar ook de 3e score van de dag. Morgen dag 2, ik mag in de laatste flight mee. Ik zal hier verslag doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, Pol, taxgolf, 84425, Frank@Andalus, swinging daddy

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
1 maand 4 weken geleden #25 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Tijd voor een houten 13, Rough :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker

Meer
2 maanden 10 uren geleden #26 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

roughseeker schreef : Ik kan niet wachten tot ik revanche op mezelf kan nemen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Gisterenavond revanche op mezelf genomen, maar de wraak was helaas nog niet volledig. Wel 18 punten bij elkaar geharkt op 9 holes, dus scorebordgewijs is dat prima. Driver, houtjes, putts en bunkerslagen gaan erg goed. Maar zodra ik een ijzer moet slaan graaf ik diepe kuilen voor de bal en halveer ik de afstand. Het lijkt wel alsof er altijd één onderdeel van het spel niet mag kloppen. Maar we gaan welgemoed verder, de ijzers zullen zich wel weer gaan gedragen en dan komt die dag, die ene dag, die dag waarop alles naar behoren werkt en die ongelofelijke ronde wordt gelopen. Ik denk volgende week al, eigenlijk.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, boersma, canth, Pol, Frank@Andalus

Meer
2 maanden 3 dagen geleden #27 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vandaag eerste ronde MP, moest tegen steady golfer hcp 6. Zit in zeer slechte periode, geen goede ronde gespeeld in weken. Swing helemaal weg....beginnen op wit, redelijke afslag, vanaf de fairway hak ik mijn bal ongelooflijk 20 meter naar links achter de bossages.. hoe dan? Hhhaaaa. Kortom 1 down. Hole twee , teveel rechts schuin tegen heuvel in dikke rough. Nog 200 meter. Denk rustige 9 naar fairway echter omgetrokken in de sloot.....hoe dan? Twee down. Blijf rustig en win hole drie. Hole 4 wit gaat het weer mis, tweede schot in water. Geef de hole. Dan tot hole 9 geen wijziging. Op die hole een par 3, 185 meter ( voor degene die purmerend niet kennen , flink water en bunkers) sla ik goede bal op green , tegenstander ligt rechts voor de green. Hij chipt de bal in de hole voor birdie. Mijn 7 meter put lijkt nu 30 meter en ik mis. Drie down op de turn. Tweede 9 is geel. Lastige hole 1 maken we allebei par. Op hole drie verlies ik van par, lag in het hoge gras achter de bunker, flopshot te ruim en twee put, hij keurige par. 4 down. Hole 4 van geel slaat hij bal in de bomen ik redelijk. Hij moet droppen ik slice mijn houtje compleet uit de richting in een bunker, hoe dan? Hole halven we met dubbel....dan de lastige 5e, beiden goede afslag, tweede slag op de green hij plots in het water! Ik win de hole! Hole 6, lange par 4 lig ik in drie op de green drie meter van de vlag. Hij ook maar veel langere put over. Ik zie dat zijn 4e slag te kort is en ik hole uit! Twee down drie te gaan. Par 3 7de redelijke bal iets teveel links, moet door de fringe putten, hij in bunker. Komt er goed uit en ligt op meter. Ik put op gimmie afstand en hij mist. 1 down! Vertrouwen bij mij groeit en hij lijkt onzeker. Hole 8 allebei met drie op de green, par 4, mis ik verdorie korte put voor de win, lipout... blijft 1 down. Hole 18 lange par 5 , goede afslag, hij teveel rechts en in hoge gras. Slaat hybride die miraculeus over de brug stuitert zo op de fairway! Ik goede tweede. Hij slaat derde schot pardoes in de waterhindernis en zegt op naar de 19e. Spannend! Die hole gelijk, moesten doorsteken naar wit 8 en ik hak bal in boom 70 meter vooruit. Hij veilig met ijzer 150 meter vooruit. Ik vind mijn bal in de rough speelbaar, goed houtje . Hij heeft toch nog 180 naar binnen maar slaat op de green. Ik moet derde dus dichtbij krijgen. 90 meter , gapwedge op 5 meter. Hij maakt par ik hole uit voor par..... lekker! Weer terug op wit 9 , denk hetzelfde te doen, driver op de green. Hak ik uit het niets mijn bal 70 meter vooruit net oor het water. Hij slaat zijn bal op precies dezelfde plek. Ik ijzer 9 net te kort, hij goede up. Helaas geen goede up voor mij. Mis mijn put hij maakt par en wint. Zonde , wel beter gevoel op de tweede 9. Zondag kijken naar mijn zoons die beiden bij de laatste 4 zitten. Kans op familie finale!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, x-elf, notup, boersma, Pol, taxgolf, Frank@Andalus, Tijn

Meer
2 maanden 3 dagen geleden #28 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

taxgolf schreef : Het was lekker in de natuur, putten was minder, maar de rest was prima. Golf in covid tijd vraagt toch wel wat van het aanpassingsvermogen.

Wellicht moet ik het toch proberen wat anders te benaderen.

Het weer was prachtig, een matige tot soms ongemerkt hard windje maakte het spel niet makkelijk. Het was druk op de club. Veel greenfeespelers. De kas zal dit nodig hebben, zoals vermoedelijk meer clubs in NL. Het zat niet mee voor de club. Problemen met een ballenautomaat, en de pachter van het restaurant stond alleen, pas later zou hij hulp krijgen. Hij had zijn handen vol. Ondertussen ook nog de telefoon aannemen. 'Nee, de baan zit vol. Na 19.30 kunt u niet meer spelen. Normaal is het leeg op zaterdagmiddag, maar nu niet'. Het kan verkeren.

Mijn Haagse maat bekent dat hij een schouderblessure heeft. Hij wilt toch spelen, maar moet bekennen dat hij niet weet of hij 18 vol kan maken. Pijnstilling geslikt. Ik ga steady weg met de 3w, maar lig toch in de bomenrij. Ik chip er uit en mijn 3e mep is op de dansvloer. Hop en stop. Het is fijn hoor, dat mijn bal 'hopt en stopt' maar er zijn momenten dat ik toch iets meer rol wil. Ik ga eens vragen aan C hoe dat moet. Bogeyman. Op 2 gaat mijn bal naar Uranus en hook ik mijn 2e bal. Met 3 op de dansvloer om helaas de par nipt te missen. Hetzelfde laken op de par 3. Op 4 worden wij door 3 oude spelers keurig doorgelaten. Mijn 3w drive is iets te links. Op de green staat weer een 3bal. Ik besluit maar op te leggen en het scoren voor de dag maar te laten voor wat het is. Mijn 3e slag sla ik heerlijk, hop en stop, op 2 meter. Easy par. Op 5 worden we wederom keuro doorgelaten. Ik hook mijn drive vreselijk, in het water. Met een 6 eraf. De lange par 3, 165 meter wind tegen, speel ik par. Ondans dat ik voor de green kom. Chippen is keurig. De Par 5 speel ik easy birdie om vervolgens op 8, na een perfecte afslag, aan te gaan rommelen. ( is makkie par. We lopen snel, en op 10 wederom na een prima afslag een easy birdie. Bal binnen de meter. Op 11 sla ik een heerlijke i4, om vervolgens het zand op te zoeken.Op 13 persen we allebei er een par uit, waarbij ik overigens een hele slechte tussenslag heb. Op 14 is de koek op. Mijn maat haalt zijn drive om, in het water en geeft aan dat hij wilt stoppen. We hangen sowieso achter een 3 bal en daarvoor loopt ook een 3 bal. Ik speel dehole wel af en maak easy par. Onderweg kwam de Porsche club bog langs. 6 oude Porches, prachtig om te zien.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf

Meer
2 maanden 3 dagen geleden #29 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Mijn Haagse maat had een schouderblessure opgelopen. Hij speelde goed doordat hij rustiger ging slaan. Maar op 14 werd t teveel.

Ik denk serieus na om t lidmaatschap op te zeggen. Ik probeer echt begrip te hebben voor het feit dat t mooi weer is en dat iedereen zijn rondje probeert mee te pikken. Voor ons zaten 2 3 ballen greenfee spelers. Denk 75+ ik hoop dat ik ook nog kan spelen. Ze hadden t eerst niet in de gaten, maar lieten ons keurig door. Valt me op dat de
Leden dat nauwelijks doen.

Tsja, ik ben nieT van t Wassenaarse gepeupel. Slechts een Haagse lampekap.

Overigens lag de baan er wel goed bij! Complementen aan de greenkeepers. Mag gezegd worden!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
2 maanden 3 dagen geleden #30 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Uitstappen op 14 vind ik een soort van halve no show. Heb je toch weer iemand een starttijd door de neus geboord/s.

Stef jongen, ga toch lekker ergens lid worden waar je gewoon 18 holes hebt, wat een droefnis allemaal daar op die baan van jou.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden

logogolfchat

Ga naar boven