Mijn ronde van vandaag in 2020

Meer
9 maanden 3 weken geleden #191 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Darius van Driel
Verder las ik een naar vervelend berichtje. Iemand had gespeeld op de homecourse van Frank in Spanje. Op hole 13 is haar geld uit de tas gestolen. Frank had me daar over verteld. Gebeurd geloof ik niet aaleen daar. Heel irritant. Het zou zomaar ook in NL gebeuren. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Stef ik heb het zelde bericht gelezen vanmorgen op Facebook , in de zelfde week dat ik bij frank geweest ben speelde ik andere baan en ook daar een DIKKE waarschuwing dat er gepikt zou zijn uit tassen.

Trouwens vorige zomer in ons landje speelde ik op een baan (Eindhoven/Velthoven) langs een snelweg , en daar zijn hele tassen verdwenen door Roma achtige types terwijl met je putter op de green stond.

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
9 maanden 3 weken geleden #192 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Darius van Driel
Mijn pas en nr lag klaar op de club. Zaterdagochtend is de ochtend van mijn ega, die niets heerlijker vindt om met een bak koffie de kranten uit te pluizen. Dus ik reed even naar de club. Onder het motto van de container begrippen, kwaliteit voor kwantiteit en oefening baart kunst, even de tas doorlopen. Ruwweg 2/3e deel van mijn tijd doorgebracht met chippen en putten. 1/3e wat ballen met de ijzers en 7heaven geslagen. 5 ballen van willekeurige liggingen. Korte chips geoefend. Als je inhoudt met de chip (omdat de hersens onwillekeurig denken dat je wel dichtbij bent), gaat het mis. Ik ging er vol in. Draw it in. Ik kan me niet herinneren dat ik chipjes uitholede. Heerlijk. Toen effe putten. Lastig. Regenwormen hadden hun best gedaan. Met de ijzers, geen klachten. Gevoelsmatig was mijn rotatie in de backswing nietnhelemaal, maar het gevoel bedriegt. Na maanden van worstelen, krijg ik meer en meer vertrouwen in de ijzers/swing. Poeh, ik kom van ver. Het lessen vergt een diepte investering in het zelfvertrouwen. Heerlijk.

Verder las ik een naar vervelend berichtje. Iemand had gespeeld op de homecourse van Frank in Spanje. Op hole 13 is haar geld uit de tas gestolen. Frank had me daar over verteld. Gebeurd geloof ik niet aaleen daar. Heel irritant. Het zou zomaar ook in NL gebeuren. Heeft iemand dit weleens meegemaakt?

Overigens, deze sukkel was toen hij in Spanje was zijn rangefinder vergeten op de club. Gebeld, klaargelegd en door Frank meegenomen de volgende dag. Het kans dus ook anders.

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus

Meer
9 maanden 3 weken geleden #193 door 84425
Beantwoord door 84425 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Afgelopen zondag alweer mijn derde ronde (9 holes) van het jaar. Lid worden heeft de drempel om weer te gaan spelen dus inderdaad verlaagd (geloof dat ik in 2016 ook 3 keer heb gespeeld en in de 10 jaar daarvoor misschien nog 1 of 2 keer, verder max 1 á 2 keer per jaar).

Was wel mijn slechtste ronde tot nu (geen par gemaakt) nadat ik week of twee geleden het idee had het 'lek' boven te hebben (begon toen wel met double-birdie-double, maar daarna helft easy par, andere helft easy bogey). Zondag dus niet (kreeg nog een (terechte) reprimande van de pro die putt les gaf op de puttinggreen nadat ik mijn pitch naar de green van 9 topte (dacht dat er nog wel meter of 20 tussen green 9 en puttinggreen zat zodat bal ver voor puttingreen zou eindigen.... verkeerde inschatting)).

Volgende keer maar naar de driving range ipv de baan want ik doe nu maar wat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, x-elf, taxgolf, Frank@Andalus

Meer
10 maanden 1 dag geleden #194 door taxgolf
Beantwoord door taxgolf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
heerlijke verhalen allemaal. Ik hoop snel ook een mooi verslag neer te pennen.
@Leon Ik vind het bijna bizar. Zo vaak zie ik spelers een swing maken waarvan ik denk: wow. En dan moeten ze de bal slaan en dan lijkt het in de verste verte niet wat ze produceren. Ik vrees met grote vrezen dat ik ook tot die categorie behoor. Ik had vorig jaar toch wel redelijke angst om vrij te spelen. Mijn meltdown op de DR van De Eindhovensche staat me helder voor de geest. De laatste keren op de DR (inclusief de les) gaven mij voor het eerst sinds lange tijd het gevoel dat ik enigszins vrij was, comfortabel met de swing, of overgave aan de swing. Dan gaat het echt lollig worden, omdat mijn shotcone nauwer (rechter) is geworden.

Ik heb in het verleden geprobeerd het proces van de slag te veranderen. In extremo was het eerst : slordig observeren, dan uuuuuuuuuurrren tuuuuuuuren boven de bal (ik overdrijf). Dat heb ik goed omgedraaid naar de slag visualiseren, (wat me niet altijd lukt overigens) en dan focus en positie innemen en vrij vlot weg. Ik zoek nog een soort van kickstarter. Ik zie toch nog vaak mensen staan waarbij ik denk: en ga, nu dan, nee nu, nu. Ik vermoed dat die ook zo maar een startmoment zoeken. In het begin leidde het ertoe dat ik ging haasten/te gehaast was. Dat is niet de bedoeling. Vanaf het moment dat ik instap, moet ik (memo aan mezelf) in een vaste routine weg.

Succes met je quest!

De autoriteit van de leraar schaadt maar al te vaak degenen die leren willen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Di11, Leon1983

• Frank@Andalus
  • Frank@Andalus's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • Hola, Frank aqui
Meer
10 maanden 1 dag geleden - 10 maanden 1 dag geleden #195 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Zeg @Rseeker, een par op een par 3 zonder de fairway of green te raken, daar mag je toch wel wat uitgebreider bij stilstaan hoor.

Ik speelde vandaag het beste rondje van mn leven tot nu toe. Hier geen bevroren fairways of greens, wel een gure wind bij een graad of 8 afkomstig van de Sierra Nevada. Chillingfactor mega, dus drie lagen boven kleding en als extratje ook nog een lange onderbroek. Niet het weertype van ‘vol verwachting de baan afbreken’.
Ondanks een snelle bogey op hole 2, door een drieputt vanaf 4m ging het beter dan verwacht. Na 8 holes level par met als hoogtepunt een tap in birdie op een par 3. :woohoo:
Helaas een dubbel bogey op hole 9, uiteraard volledig onnodig. De afslag was nog redelijk, maar te veel op rechts in de rough, de herstelslag met de I8 was zoals ik m wilde raken, maar helaas kickt de bal nu links in de rough met natuurlijk een downhill ligging. Approach nog 120m en een heuvel voor je zodat je de vlag en het grootste deel van de green niet ziet. +2 door de turn dus.

Tweede 9 start met een korte par 3 waar ik de 2e birdie van de dag maak, dit keer een 3m putt die valt. Op hole 11 lig ik wel GIR op de green. On the dancefloor not able to hear the music. Een downhill putt van 20m met een break van een meter of 4, toch twee putt par lekker.
Volgende hole lig ik in de greenside bunker, maar daar ligt amper zand in. Keihard beton bijna. De aangeleerde slag is hier voor mij om met gesloten clubface een divot net voor de bal te slaan. Dat lukt, maar de putt voor par valt net niet. Op 13 weer GIR zonder muziek en weer weet ik een goede lagputt te produceren. En op de par 3 14e weer een birdieputt van 3m met break die valt. :woohoo:
Op 15 een putt voor birdie die lijkt te vallen, maar 1.5m door rolt. Gelukkig valt de par wel.
Op 16 heb je water rechts van de green, daarom een approach naar de linkerhelft. Helaas kickt de bal net links van de green en rolt 5m van de green weg. Uiteraard in de rough met een elevated green. Bogey was ik content mee.
Ook op 17 een birdie. Ik sla de bal op minder dan een meter van de cup, maar weer veel break en als je mist kan je een putt van 3m uphill overhouden. De putt valt.

Nu voor het eerst van mijn leven op hole 18 een kans om level par te lopen. Een birdie is nodig, maar dit is een par 5 dus een serieuze kans. De drive is uitstekend, maar helaas duff ik mn 2e slag. Nog 180m naar de green. Ik kom niet verder dan een bogey. Toch mooi level par voor de back nine en dat was toch de eerste keer hier op Alhaurin. Het rondje 74 een all time low hoogtepunt.

Alhaurin geeft je nooit het gevoel dat het makkelijk gaat, ook vandaag niet. Het bleef klotsende oksels bij het putten en lastige liggingen op elke hole, zelfs vanaf de teebox waar vaak geen horizontaal vlak te vinden is. Ik heb gemerkt dat ik die lastige liggingen het beste speel als ik iets door de knieen zak voorafgaand aan de oefenswing en echte swing. En dan maar proberen om het swayen te minimaliseren.
Absurde sport, je krijgt het gewoon nooit onder de knie.
Laatst bewerkt 10 maanden 1 dag geleden door Frank@Andalus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, okidoki, roughseeker, x-elf, Cesare, Jimi Thing, taxgolf, Coeneman, Di11

Meer
10 maanden 2 dagen geleden - 10 maanden 2 dagen geleden #196 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vanochtend mijn eerste rondje van het jaar alweer gespeeld. Een gezelligheidsrondje, dus ik heb geen score bijgehouden. Maar ook zonder de exacte cijfers kan ik wel inschatten dat de score niet fameus was. De greens waren bevroren en ontdooiden gaandeweg, dus is het voor het behoud van de baan belangrijk om je approach niet op de green te laten landen. Getuige het aantal pitchmarks was dat niet voor iedereen duidelijk. Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik zelf op hole 14 ook de fout in ging door de green aan te spelen vanaf de tee.

Sowieso is de etiquette op de Hoge Dijk wonderlijk. In welk toilet moet je aan de muur melden dat het niet is toegestaan om er kauwgum in te gooien? :S Vreemd volk, die dijkers. Op de tweede negen was er kennelijk een of andere blokkade-actie door een bejaarde vierbal die misschien tegen de pensioenverlaging of het klimaatakkoord protesteerden of zo, dus daar hebben we lekker lang over kunnen doen. De actie was een groot succes, waardoor we op de teebox veel contact hebben gehad met flight voor en achter ons. Waarom voeren ze actie op de golfbaan, en niet alleen op plaatsen waar je dat al bent gewend zoals aan de kassa van de supermarkt? :P

Maar goed, we kwamen daar ook om weer eens een rondje te golfen. Ik vind het nog steeds leuk, dus misschien ga ik het dit jaar wel weer wat vaker doen dan er vorig jaar van is gekomen. Het spel is wat roestig (of moet ik zeggen nog iets roestiger) geworden, zodat er op de meeste holes wel één of meer slagen te betreuren waren die nauwelijks tot helemaal niet bijdroegen aan het doel van het spel, namelijk naar die hole toe zien te komen. Dat lag anders bij Pieter, die eigenlijk behoorlijk degelijk speelt. Oefening baart kunst.

Memorabele slagen waren er ook. Bijvoorbeeld een boom geraakt door vanaf 10 centimeter afstand de club toch goed om te halen. Hoewel ik had aangekondigd dat Pieter op moest passen omdat ik een boom zou kunnen raken, had ik niet verwacht dat het die boom zou zijn, Een par scoren op een par 3 zonder de fairway of green te gebruiken. Een bal naast de green die zichzelf onzichtbaar heeft weten te houden toen wij daar aankwamen. Kortom, een rondje waar naast een gezellige babbel toch ook voldoende spektakel te beleven viel. Toch is het best een geinig spelletje, dat golfen.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
Laatst bewerkt 10 maanden 2 dagen geleden door roughseeker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Jimi Thing, taxgolf, 84425, Frank@Andalus

Meer
10 maanden 2 dagen geleden #197 door x-elf
Beantwoord door x-elf in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Mijn ronde van vandaag gaat over gisteren en vandaag.

Gisteren een rondje op De Scherpenbergh. Door de nachtvorst waren er in de ochtend wintergreens, wij starten om 13.04 toen waren 16 zomergreens open, nog wel 2 wintergreens. Heerlijke ronde weer. 2 bal in 3,5 uur rond. Om 17.00 uur aan de snert.

Zoals gewoonlijk lag de basn er weer prima bij. Je merkte wel dat het de afgelopen tijd flink geregend had. De greens waren ook ok.
Het was best koud, gelukkig zonder wind dat maakte het goed te doen. Door de kou is het wel lastig inschatten qua lengte van je slagen. Ik ben eerder te kort dan te lang. Al met al weer erg tevreden met mijn ronde.
Rondje 80. 40 in en 40 uit. Pars en bogeys. Ik krijg 8 slagen mee, speel dus mn hcp.
FIR 92% (83 om 100). GIR 22% (33 om 11), hier zit absoluut ruimte voor verbetering.
30 putts (16 om 14). Sand 1 Penalty 1.
Erg tevreden met putten en 50% saves.

Vanochtend om 8.50 met Roughseeker op De Hoge Dijk. Erg vroeg en erg koud. Gewoon zomergreens wat bijzinder was want er zat zeker vorst op. Koud de baan in. Begin met een bal in de fairway en vervolgens op de green. Top. Op de green nog even 8 pitchmarks gerepareerd. 2 putts par. Dior de vorst op de green waren de greens lastig te bespelen. De greens zijn erg slecht. Op de eerste 4 holes steed meerdere pitchmarks gerepareerd. Daar ben ik mee gestopt er waren er steeds teveel te repareren. Ook vanochtend weer goed staan spelen. Door de kou en de koude start niet echt in het ritme gekomen. Winter handschoenen asn vind ik ook niet fijn. Toch een 4 x par start. Nice. Daarna werd het lastiger om te scoren. Sommige greens begonnen te ontdooien, hierdoor werd het verschil in snelheid wel erg groot. De 1e 9 ook ruim binnen 2 uur volbracht. De 2e 9 was het tegenovergestelde. Er werd blijkbaar ook op hole 10 gestart. De 2e 9 zat vol. elke hole wachten. Niet fijn met deze kou en mist.
Ook vanochtende tevreden met de ronde. Gewoon gezellig gespeeld met Ed en af en toe tegen een bal slaan. Jammer dat de 2e 9 zo lang duurde.
Rondje 82 (40 om 42). De par is 71. Ik krijg 10 slagen mee, prima dus.
FIR 85%. GIR 39% putts 35. Sand 1.
Ik zal niet veel over Roughseeker zijn ronde vertellen, wel dat hij op hole 14 tot de ontdekking komt dat hij geen pitchfork bij zich heeft, de rest vertelt hij zelf wel :evil:

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, Jimi Thing, taxgolf

Meer
10 maanden 2 dagen geleden #198 door Leon1983
Beantwoord door Leon1983 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020

taxgolf schreef : Vervolgens gaat de 1e bal op de mat. De swing is ineens minder strak, relatief lang turen boven de bal. Toch enigszins vet geraakt. Nog steeds wel een strakke bal hoor, maar gevoelsmatig deed t geen recht aan de oefenswings zonder bal. Het werd niet veel beter. Die oefenswings oogden zo veel beter, meer power. Bijzonder is dit toch.

Dit is 100% ik in de baan. Afgelopen zaterdag rondje op de Efteling gespeeld en hier heel erg op gaan letten. Tempo tempo tempo. Door de bal heen. Versnellen en niet inhouden. Work in progress maar de eerste resultaten zijn super. Strakkere, veel hogere balvlucht met meer stop op de green. Zonder spanning door durven meppen doet wonderen. Levert ook aanzienlijk afstand op. Dit meestal weten te reproduceren ga ik onder andere met x-elf mee aan de slag. Dit moet mijn seizoen worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: roughseeker, x-elf, nieuwlander, taxgolf, Di11

Meer
10 maanden 3 dagen geleden - 10 maanden 3 dagen geleden #199 door Di11
Beantwoord door Di11 in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Vanmorgen om half 7 ging de wekker , neem graag de tijd om van alles en nog wat te doen.
Rond half 8 onderweg voor mijn eerste rondje in 2020 18 holes met de 55 + mannen op home course Rhoon.
Moet zeggen de zons opkomst was mooi net zo als de eerste klap op hole 1 , moet zeggen die zat er lekker op ( Taylermade M4 houten 3)
Nou waren wij de tweede flight om 08.40 uur en het was net licht.
Gewoon lekker lopen ballen hier en daar wat nieuws geprobeerd, ging niet altijd goed.

Wat mij opviel heel veel ballen getopt geslagen ? iemand een idee of komt het gewoon door het de eerste keer was.
Flight genoot lult 5 kwartier in een uur , en ik weet wat hij heel leven heeft uitgevreten.
Precies na 3 uur en 1min waren wij weer terug , en genoten van een bakkie koffie.

Heerlijk en tevreden weer naar huis en dat voor de blue monday :woohoo:

Alles blijft.
Alles gaat voorbij.
Alles blijft voorbij gaan.
Laatst bewerkt 10 maanden 3 dagen geleden door Di11.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, x-elf, nieuwlander, Jimi Thing, auke, taxgolf

• Jimi Thing
  • Jimi Thing's Profielfoto
  • Headpro Member
  • Headpro Member
  • hcp 7.6
Meer
10 maanden 4 dagen geleden #200 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic Mijn ronde van vandaag in 2020
Ja dat is onderdeel van zijn routine. Niet de mijne. Doel erachter is dat je volle focus op de lijn blijft houden. Dat in plaats van je verliezen in alle set up specifics.

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden

logogolfchat

Ga naar boven