*** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #1 door PIETJE1969
Beantwoord door PIETJE1969 in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Ja vrijdag was het dan zover, mijn eerste golfchat wedstrijd.
Ik vond het wel een beetje spannend , want ik kende immers nog niemand van jullie.
Ondanks dat Prise d'eau mijn homecourse is, was er, gezien mijn belabberde spel, helaas geen sprake van een thuisvoordeel :angry:
Maar ja "that's golf" zeggen we dan.
Het was wel een gezellige flight en na afloop bij de eten ging het er ook bijzonder relaxed aan toe.
Allen dank voor de gezellige dag en tot ziens op één van de volgende meetings!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Dr golf, Frank@Andalus, danielbjork

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #2 door Gerben
Beantwoord door Gerben in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Vooraf grote twijfels of ik wel voor het eten/donker binnen zou zijn, gezien onze late tee-time en reputatie van flightgenoot.. ;)
Maar snelheid door de baan ging boven verwachting goed. Binnen de 4:15h weer in het clubhuis.
Was reuze gezellig in de flight en mooie shots gezien van Pieter en vooral Boudewijn die ieder shot als een ware deskundige bestudeerde. De par save van hem onder toeziend oog van een aantal andere flights, op 11 was werkelijk briljant.
Pieter, ik hoop dat de golfchatgroep je bevallen is en dat we je vaker terug zien!

Frank en andere golfchatters bedankt en tot volgend jaar!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dr golf, Frank@Andalus, PIETJE1969

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #3 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Ja het was weer geweldig. Gefeliciteerd Ed.
Speelde met Gerben (Veel Verborgen Kwaliteiten is absoluut Walrusklasse- ±6 putts voor birdie) en Pieter die z'n dag niet had maar de lokale kennis graag ter beschikking stelde.

De echte Seve-par op hole 11 was wel het hoogtepunt van de dag. Vanaf de tee diep in het woud, lastige chip naar de naastgelegen hole, laserguided 8i over de bomen naar de green en putt van 5 meter voor par :woohoo:

Het aardigste compliment was de reactie van de Marshall: 'Jazeker, u bent dik op tijd voor de tweede negen. Maar waarom jaagt u elkaar zo op?!' Ehm :blush: Het antwoord werd achteraf gedemonstreerd door Coen die zijn ontwenningsverschijnselen van de gemiste zonsondergang pareerde door na de ronde gewoon weer 4 holes terug te lopen. :cheer:
Frank bedankt voor vlekkeloos uitgevoerde organisatie; Paul bedankt voor de lift.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door Dr golf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Coeneman, Frank@Andalus, danielbjork, Gerben, PIETJE1969

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • danielbjork
  • danielbjork's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP - een flinke fade
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden - 7 jaren 4 maanden geleden #4 door danielbjork
Beantwoord door danielbjork in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Gezien mijn lange speech gisteren ga ik het hier korthouden, ik zag een aantal van jullie al met de ogen rollen tijdens mijn wellicht klein beetje arrogante overwinningsspeech.

Mijn uitgebreide speech was echt niet arrogant bedoeld maar na jaren te hebben gevochten op het amateurcircuit voelde het ontzettend lekker om de eerste echt belangrijke wedstrijd (gedeeld) te winnen.
Jaren lang die flinke slice constant proberen te krijgen op de drivingrange en in de regen op de oefengreen de 4 putts proberen eruit te halen.
Mijn ouders hebben mij nooit echt gesteund in mijn golfcarrière, "ga nou iets doen waar je leuke mensen kunt ontmoeten!" zei mijn vader altijd.
"Je zult er toch nooit rijk van worden!" Zei mijn moeder...
Nou, mijn vader had wel gelijk maar mijn moeder heb ik toch bijna ongelijk bewezen!
Gisteren was gewoon een hele goed stap in de goede richting, vandaar mijn uitgesproken, wellicht voor sommigen langdradige enthousiasme. Excuses als het anders overkwam bij iemand, het is soms moeilijk om de goede worden te vinden tijdens zo'n speech.

Ik heb genoten van de dag, misschien het meeste van de match tegen Corné.
Corné kan gruwelijk ver slaan en veel vinden dat intimiderend in een match.
Ik speel vaker tegen spelers die nog verder slaan dus ik weet heel goed dat lengte niet alles is.
En zo bleek ook gisteren, fairways raken, GIR en veel parretjes maken was genoeg om na 9 holes 4 up te staan. Helaas kreeg Corné toen last van zijn rug en moest hij de match opgeven.
Geruststelling voor Corné, de 2e negen liep ik level par dus een comeback was lastig geworden...

Bedankt Corné voor je gezelschap en de match. Bedankt Nico voor je optimisme in de baan, er zijn weinig spelers die op een korte par3 na 2 slagen nog 80 meter over hebben naar de vlag maar jij gaat er zo goed mee om, een eye opener voor mij om te zien.
Je zit even in een dipje en het komt wel weer goed hoor, maak je daar geen zorgen over!

Bedankt alle Deelnemers voor de gezelligheid na het spelen, altijd een succes met jullie!

En bedankt Frank en de prijzen sponsoren, top geregeld!

Vroeger was ik arrogant, nu ben ik perfect!
Laatst bewerkt 7 jaren 4 maanden geleden door danielbjork.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Els, Dr golf, okidoki, roughseeker, x-elf, Cesare, Frank@Andalus, PIETJE1969

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #5 door roughseeker
Beantwoord door roughseeker in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
De dag dat je wist die zou komen en dan toch onverwacht. En geen echte speech. :blush:

Kijk naar de voortekenen: 6/10 verrekening dus voor een midhandicapper als ik gewoon een wedstrijd voor de fun ofwel in oudhollandsch spek en boonen. Tijdje nauwelijks gespeeld. Liep best lekker te ballen verder, net geen buffer. Ik had de eclectic score eigenlijk niet eens uitgerekend, vanwege die spek en die bonen, maar toen dat toch moest bleek ik zomaar opeens eigenlijk behoorlijk gespeeld te hebben. Na nog even wat gedoe met leesbrillen, strokeindices, en zulk soort dingen trok de rook op bij 21 eclectische punten. Mijn recht op strafkorting wegens onverantwoord uitholen werd met voeten getreden (omdat ik die holes niet mee telde voor eclectic, duh). Het einde van het liedje was dat ik eigenlijk tegen alle verwachtingen, vooral die van mij, de eclectic had gewonnen. Natuurlijk tegen de verwachtingen. Dat ik een waterland win, of dat de onverslaanbare Texas Gamblers een heel deelnemersveld met de club tussen de benen naar huis sturen, dat zijn geen verrassingen. Dat zijn zekerheidjes. Maar hier had natuurlijk niemand op gerekend. Hoe onverwacht? Nou ga maar na. Cesare had zijn anti-roughseeker-speech--20db-oordopjes niet meegenomen. Raaf had zijn universele speech zelfs in de auto laten liggen. De rest van het gezelschap trok wit weg toen Floridagolf het verlossende (nogal ongepaste uitdrukking hier) woord sprak.

Dat is niet niks natuurlijk, een klassieker op je naam schrijven. Toch een wedstrijd met de status van een golfchat major, het gedoe en de opwinding vooraf van een ryder cup, het toernooi dat geschiedenis schrijft als de loco nascendi van het holistisch golf, en dan uiteindelijk gewoon de sfeer en gezelligheid van elk golfchat .toernooi. Mijn palmares zullen nooit meer het zelfde zijn.

Gelukkig was niet alles onverwacht. Het voorwerk van Els is vakkundig afgerond door Florida, pico bello organisatie. Michel Bikkèl dank voor de lif. De Brabantse gastvrijheid van de prisenaren was weer spreekwoordelijk. De flight was een 18 holes durend genoegen. Dus allen dank daarvoor.

En dan die koffietafel vooraf. Florida heeft dus een bakkie van me tegoed.

Ga met golf de grootste uitdaging aan.......,
........blijf vrolijk in de baan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: nico, Els, Dr golf, okidoki, x-elf, Frank@Andalus

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #6 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Goed gedaan frels , koffietafel helaas niet aanwezig, bestelde koffie nu door frank afgerekend, allemaal even onthouden voor de volgende keer!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • swinging daddy
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #7 door swinging daddy
Beantwoord door swinging daddy in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
En bedankt wederom voor het vervoer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #8 door Jimi Thing
Beantwoord door Jimi Thing in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Ja gaaf weer gisteren. Ik was voorbereid op een lange, natte ronde. De realiteit was totaal anders. Lekker door kunnen lopen en een heerlijk waterig zonnetje.

Mooie flight met Coen en Marcel, hoop mooie slagen gezien. T spel was ideaal voor eclectic met een prima begin. 3 strakke parren met FIR GIR en 2 putts. Toen een lelijke dubbel na een 3 putt en een mooie par op de volgende par 3. Maar daarna ging t wat stokken en vooral op de lastige holes was t lastig een par gemaakt te krijgen. Uiteindelijk weet ik 2 3punters te maken en de rest 2 punters voor een totaal van 20 punten. 2e negen 4 strepen en het shank beest kwam uit de kast. Ik had er 5 stuks en dat maakt de ronde toch minder aangenaam. Sterker nog, laatste hole niet eens geput nadat ik 2 keer een approach met een i9 het water in sta te shanken.

anyway, daarna gezellig aan tafel met de heren golfchatters. erg leuk en prima eten, heerlijke daghap.

Frank, mooi georganiseerd en leuke prijsuitrijking. Ik heb een topdag gehad.Thanks very much.

Als bonus krijg ik nog een mooie fles wijn van Tjakko. Prijs van het hoenderdaal die ik blijkbaar nog tegoed had. Ik was t al vergeten, Tjakko duidelijk niet. Heel leuk en dank nogmaals!

Sometimes a jimi thing slides my way and keeps me swinging
De volgende gebruiker (s) zei dank u: x-elf, Frank@Andalus, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #9 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
En iedereen keurig op tijd binnen. Flighttijden van 4.00u-4.15u, complimentje waard.

1e prijs Ed Roughseeker met 21 Ecl en hoogste hcp
Ook 1e prijs Daniel Björk met 21 Ecl en laagste hcp
Runners up voor Cornelis Zijlstra, Richard Dergent en Erwin v Rooijen met 21 Ecl en hcp tussen hoogste en laagste (met 21 Ecl)

Neary voor Erwin lostball
Tweary voor Boudi dr. Golf
Treary voor Canth Zijlstra

Aanmoedigingsprijzen:
Pietje1969 voor eerste deelname ever
Cock voor zijn niet aflatende liefde voor Feijenoord
Elsprijs:
Dobi voor de beste kledingkeuze

Jankerdprijs (niet uitgereikt, wel unaniem toegekend)
Coso voor het opgeven na 9 holes wegens het gebrek aan ruggegraat :evil:

Alle sponsoren bedankt, Els bedankt, deelnemers bedankt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Els, okidoki, roughseeker, x-elf, El Niño, Cesare, danielbjork, swinging daddy

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • nico
  • nico's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • HCP 11 and counting
Lees meer
7 jaren 4 maanden geleden #10 door nico
Beantwoord door nico in topic *** 12de Herfstwedstrijd *** Vrijdag 4-nov Prise
Het was helemaal top, geen spat regen gehad ja aan het eind toen we naar de auto liepen om naar huis te gaan. Mooie scores, helaas niet al te beste greens dat er onder andere voor zorgde dat mij flightgenoot Daniel twee echte birdies miste, die bleven in een gaatje voor de hole liggen. Goede nazit met boerenkool en worst en als desert een rijstepapje met ijs en ananas :)

ps roep geen FORE bij een te harde PUTT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.052 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven