The statistical difference between scratch and pro

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #1 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic The statistical difference between scratch and pro
Bij het Amerikaanse systeem wordt de hcp bepaald met het gemiddelde van de beste 10 scores van de laatste 20. Dan geldt voor spelers met een playing hcp lager dan 10 ook nog dat een score hoger dan dubbel bogey voor handicap reasons geteld mag worden als een dubbel. Verre van het gemiddelde dus.

En we hebben het hier toch over het verschil tussen scratch en pro?
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Frank@Andalus.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #2 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic The statistical difference between scratch and pro

Floridagolf schreef : Nou... denk t niet. Stroke average is het gemiddelde. Zo zit de hcp niet in elkaar, dat is geen gemiddelde. De scratch speler heeft geen gemiddelde van 72 op een baan met cr 72. Zou ie graag willen.


Als de slope rating 113 is, zou ik niet weten waarom niet. Bij mij weten is het een Amerikaans artikel en dat systeem komt veel dichter bij een gemiddelde dan "ons" EGA systeem.
Los daarvan, ik had het over de score van Lee en dat is een pro geloof ik ;) geen scratch speler. En van alle toernooien op de kalender van de PGA tour in 2015/2016 is level par gemiddeld 71,16 (variërend van PAR 70 tot PAR 73)

Drumming and Golf: it's all about rhytm

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #3 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic The statistical difference between scratch and pro
Nou... denk t niet. Stroke average is het gemiddelde. Zo zit de hcp niet in elkaar, dat is geen gemiddelde. De scratch speler heeft geen gemiddelde van 72 op een baan met cr 72. Zou ie graag willen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #4 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic The statistical difference between scratch and pro
Dat zal dan ook het verschil in driving distance (281 yds vs 255 yds) noodzaken. Daarbij zal de score bij approaches van 175+ yds bij een pro ook iets beter zijn dan een scratch speler.
Neemt niet weg dat score averages van 71,0 niet heel ver van de gemiddelde level par ronde af ligt.

Drumming and Golf: it's all about rhytm

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pol
  • Pol's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • plus handicap - eajdngmijwaw
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #5 door Pol
Course rating op de tour is gemiddeld 76, dus loopt ie 5 onder.


Gelijk krijgen vraagt méér dan gelijk hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • danielbjork
  • danielbjork's Profielfoto
  • Offline
  • Zeer goede golfer
  • Zeer goede golfer
  • HCP - een flinke fade
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #6 door danielbjork
Beantwoord door danielbjork in topic The statistical difference between scratch and pro

orion1900 schreef : Stroke average geeft wel een vertekend beeld als je het mij vraagt. Een 18-holes golf course klinkt bij mij altijd als een par 72 en daarmee zou Lee Westwood op de PGA tour gemiddeld -1 lopen. Niets is minder waar, met een stroke average van 71,0 loopt hij gemiddeld -0,16 (gebasseerd op het rooster 2015/2016).


Maar zelfs met par 71 zijn tour banen rond 6700 meter!
Met bijvoorbeeld par4's van 450 meter... :blink:

Vroeger was ik arrogant, nu ben ik perfect!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • orion1900
  • orion1900's Profielfoto
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
  • overambitieuze hakker
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #7 door orion1900
Beantwoord door orion1900 in topic The statistical difference between scratch and pro

x-elf schreef : en nog maar 1

Don't Go to a Tour Qualifying School Unless You Can Achieve This Minimum Standard


Stroke average geeft wel een vertekend beeld als je het mij vraagt. Een 18-holes golf course klinkt bij mij altijd als een par 72 en daarmee zou Lee Westwood op de PGA tour gemiddeld -1 lopen. Niets is minder waar, met een stroke average van 71,0 loopt hij gemiddeld -0,16 (gebasseerd op het rooster 2015/2016).

Drumming and Golf: it's all about rhytm

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #8 door Dr golf
Beantwoord door Dr golf in topic The statistical difference between scratch and pro
Moet altijd denken aan ene mijnheer van achter in de vijftig uit de VS. Hij heeft een hcp van +4
Die werd vorig jaar beroemd omdat hij in een ronde van 57 slagen 3 HIO's had gemaakt. Waarvan 2 op een par 4. (Dat Is officieel voor het Guiness WBR echter velen twijfelen aan de hio's).
Hij probeerde zich te kwalificeren voor de seniors tour maar kreeg het niet voor elkaar.

the conditions of a solitary bird are 5.
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Dr golf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • x-elf
  • x-elf's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Head pro
  • Head pro
Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #9 door x-elf

.
"Niet de speler die weet waar de club hoort te zijn, is succesvol, maar de speler die weet waar zijn club is"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #10 door Frank@Andalus
Beantwoord door Frank@Andalus in topic The statistical difference between scratch and pro
Die +8 was meer voor de toppers op de PGA. Maar idd onze beste clubspeler van een paar jaar terug met hcp +2, redde het niet op het laagste pro-niveau.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: ElsModerator
Tijd voor maken pagina: 0.049 seconden

logogolfchat

Inloggen of registreren

Wilt je een account op golfchat.nl, e-mail ons op info@golfchat.nl!

Advertentie

Ga naar boven